تولید 4 میلیون تن محصولات زراعی و دامی در استان اردبیل

امسال تولید محصولات زراعی، باغی و دامی در استان اردبیل از مرز ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تن می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در جلسه بررسی وضعیت اراضی استان اردبیل به مناسبت فررسیدن هفته دولت اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از 3 میلیون و 900 هزار تن  انواع محصولات زراعی، 39 هزار تن انواع محصولات دامی و 36 هزار تن انواع محصولات باغی در استان تولید شود.

وی افزود: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی میزان تولید انواع محصولات زارعی و دامی و باغی که در سال 92 فقط 3 میلیون و 700 هزار تن بود در سال 95 به 4 میلیون و 500 هزار تن رسید و پیش‌بینی می‌کنیم امسال از مرز 4 میلیون و 650 هزار تن بگذرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: افزایش تولیدات در حالی است که به دلیل بارندگی‌های نامنظم و کم در امسال و نیز وضعیت نامناسب شرایط جوی به دلیل استفاده از انواع بذور مقاوم به گرما و خشکسالی و کم آبی و نیز به‌کارگیری آخرین فن‌آوری و تکنولوژی در بخش‌های امور دام و زراعت و باغبانی نه تنها با کاهش تولید در سطح استان روه‌برو نخواهیم شد بلکه شاهد افزایش تولید در سایه لطف الهی و زحمات دست اندرکاران بخش کشاورزی نیز خواهیم بود.

سروی در خصوص میزان  جذب مواد خام تولیدی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان نیز بیان کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و 7 هزار تن مواد خام تولیدی توسط این صنایع جذب شده و به انواع محصولات قابل مصرف با ماندگاری طولانی مدت تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: با شرایط موجود در حال حاضر از 4 میلیون و 500 هزار تن محصول تولیدی 23 درصد آن جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی شده است که امیدواریم تا پایان امسال این میزان جذب نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد که این موضوع در رشد و توسعه استان بسیار موثر است.

 

انتهای پیام/ع

تولید محصولات زراعی و دامی در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار