حمیدی مطرح کرد:

برترین‌های فرش دستباف معرفی شدند

دبیر جشنواره فرش ایران گفت: یازده اثر برتر از ۱۲ زیرگروه به عنوان فرش برتر نمایشگاه فرش ایران، معرفی شدند.

11 قالی فاخر ایرانی انتخاب شدندبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز و همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره فرش برتر کشور برترین و نفیس ترین فرش های دستباف هنرمندان ایرانی انتخاب و معرفی شدند. این آثار در واقع گنجینه‌ای از دستباف‌های بی‌نظیر هنرمندان مناطق مختلف کشور محسوب شده و چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

یاسر حمیدی دبیر جشنواره فرش ایران در حاشیه مراسم انتخاب برترین فرش‌های ایرانی در گفتگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار داشت: از ابتدای مرداد فراخوان جشنواره برترین فرش‌های دستبافت ایرانی آغاز شد و قبل از شروع نمایشگاه تمامی آثار را تحویل گرفتیم.

 وی در ادامه افزود: در راستای این جشنواره 275 فرش به بخش نهایی راه یافته  و از میان آنها 61 فرش در مرحله پایانی انتخاب شدند و از بین این تعداد هیأت داوران 7 نفره از میان تولیدکنندگان،کارشناسان فرش، طراحان داخلی و تاجران و صادرکنندگان فرش 11 اثر نفیس را به عنوان برترین ها انتخاب کردند.

حمیدی با اشاره به افزایش اعتبار نمایشگاه در چند سال گذشته تصریح کرد: رشد 80 درصدی ثبت نام فرش، نشان دهنده افزایش اعتبار نمایشگاه و جشنواره انتخاب برترین فرش‌های دستبافت ایرانی است. 

وی تصریح کرد: ملاک های انتخاب فرش برتر ، اصالت، حساسیت و نوآوری، طرح و نقشه رنگ بندی، کیفیت بافت و مواد اولیه بود.

دبیر جشنواره فرش برتر در پاسخ به این پرسش که چرا تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال ، نسبت به سالهای گذشته کمتر است، بیان کرد: نمایشگاه فرش یک نمایشگاه تخصصی بوده و بیشتر سعی می شود به صورت عمده و با نگاه صادرات محور صورت گیرد.

در انتهای این مراسم 11 اثر برتر از 12 زیرگروه به عنوان فرش برتر نمایشگاه فرش ایران انتخاب شدند . 

انتهای پیام/

برگزاری هفتمین جشنواره فرش برتر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار