پیش‌بینی برداشت حدود 65 هزار تن پسته در رفسنجان

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود در رفسنجان حدود 65 هزار تن پسته برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان گفت : امسال پیش‌بینی می‌شود در رفسنجان حدود 65 هزار تن پسته برداشت شود و متوسط تولید استان کرمان در هکتار 800 کیلوگرم در هکتار، رفسنجان یک تن و متوسط کشور حدود 600 کیلو در هکتار است.
وی با اشاره به در پیش بودن فصل برداشت پسته در شهرستان رفسنجان،افزود: فصل برداشت پسته از 20 شهریورماه در رفسنجان آغاز می شود که تا اوایل آبان ماه ادامه دارد و ارقام فندقی، احمدآقایی و کله قوچی برداشت می شوند و در این ایام در مجموع حدود یک میلیون نفر کارگر در روز اشتغال زایی داریم.
مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان بیان کرد: حدود یک پنجم باغات پسته کشور در رفسنجان است و 22 تا 34 درصد تولید پسته کشور در رفسنجان صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه تنوع رقمی در شهرستان بالاست، عنوان کرد: حدود 55 رقم پسته اسم‌دار در شهرستان داریم که می‌توان گفت بزرگترین ذخیره ژنتیکی دنیا در رفسنجان است.
رضایی اظهار کرد: شهرستان رفسنجان با 80 هزار هکتار سطح زیر کشت و چهار رقم تجاری بیشترین سطح و تنوع کشور را دارد.
وی با اشاره به قیمت پسته ،افزود: قیمت‌گذاری ساز و کاری دارد که براساس قیمت جهانی انجام می‌شود و قیمت پایین مصرف را بالا می‌برد به طوری که سال گذشته با پایین‌آمدن قیمت تقاضای بیشتری داشتیم و امسال، نخستین سالی است که موجودی انبارها صفر شده است.
انتهای پیام/ی

برداشت پسته در رفسنجان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار