برگزاری دومین جلسه‌ی رسمی شورای شهر تبریز

دومین جلسه شوای شهر تبریز صبح امروز (یکشنبه) در عمارت تاریخی شهردای تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شکور اکبرنژاد، رییس شورا در ابتدای جلسه با اشاره هشتم شهرور ماه روز مبارزه با ترور، متأسفانه امروزه ترور را به مسلمانان منتسب کردن، امیدواریم کل دنیا با شنیدن نام شیعیان، یاد مهر و محبت بیفتند.

وی خطاب به سرپرست شوا، اظها کرد: از شما تشکر می‌کنم که از همان روز اول گل آوردن‌ها را قطع کرده و به طور جدی کار کردن را شروع کردید. امیدوارم بنر نوشتن‌ها که نوعی تبلیغات جهان سومی است، قطع شود.

علی آجودان‌زاده، دبیر اول شورا، اظهار کرد: تعیین مشاورحقوقی شورا، بررسی وضعیت موجود شهرداری، تفویض اختیارات به سرپرست شورا، بررسی نحوه‌ی تحویل امور از شهرداری و برگزاری انتخابات اعضای کمیسیون‌ها به صورت غیرعلنی در دستور کار جلسه امروز بود.

در ادامه اعضای شوای شهر تبریز با اکثریت آراء دکتر فرهودی نیا را به عنوان مشاور حقوقی شورا انتخاب کردند.

بررسی وضعیت موجود شهرداری در دستور کار جلسه قرار گرفت و هریک از اعضا در این خصوص نظرات خود را اعلام کردند.

محمدباقر بهشتی، عضو شورا در این خصوص گفت: منظور از بررسی وضعیت مالی شهرداری، بررسی بدهی‌ها، درآمدها، تعداد نیروی انسانی و ... است.

شهرام دبیری، عضو شورا هم در این رابطه عنوان کرد: در جلسات پایانی شورای چهارم گزارشاتی از وضعیت شهرداری به اعضای شورا ارایه شد.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد حسابرسی شهرداری تبریز در زمان فعالیت شورای چهارم منعقد شده و طی روزهای آتی این گزارش به شورا تحویل داده می‌شود.

غلامحسین مسعودی ریحان، یکی دیگر از اعضای شورا در این باره، اعلام کرد: کمیته‌ای برای بررسی وضعیت موجود از هر نظر حتی وضعیت پروژه‌ها، قرارداد پروژه‌ها و ... تشکیل شده و به شورا تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه شهرداری شیشه‌ای به معنای شهرداری شفاف است، خاطرنشان کرد: این عملکرد شورا احترام گذاشتن به عملکرد شهرداری در طول چهار سال گذشته است.

محمد حسین اسحقی، سرپرست شهرداری تبریز نیز گفت: باتوجه به سیستم مکانیزه موجود، وضعیت مالی شهرداری به صورت ماهانه مشخص می‌شود.

وی افزود: این آمادگی را داریم که به هر شکلی که شورا بخواهد، گزارش وضعیت موجود را تقدیم شورا بکنیم.

در ادامه، اعضای شورا با اکثریت آراء خواستار تهیه گزارش وضعیت شهرداری از نظر مالی، اموالی و نیروی انسانی توسط شهرداری و ارایه آن ظرف دو هفته به کمیسیون تحقیق و نظارت شورا، شدند.

لایحه دوفوریتی تفویض اختیارات به سرپرست شهرداری تبریز در ادامه‌ی جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

*دو فوریت این لایحه‌ با رای اکثریت اعضاء به تصویب رسید.

اسحقی، سرپرست شهرداری تبریز در خصوص این لایحه، گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه اختیاری نداشته و برای پیشبرد برنامه‌ها به اختیاراتی که از سوی شورا تفویض می‌شود، نیاز دارم.

بهشتی، عضو شورا خواستار ارایه‌ی آخرین قانون شوراها، آیین نامه اجرایی و قانون شهرداری‌ها به تمامی اعضای شورا شد و گفت: اعضا با مطالعه این قوانین، می‌توانند تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند.

در ادامه، لایحه‌ی تفویض اختیارات به سرپرست شهرداری تبریز عین شورای چهارم و با لحاظ نسبت زمانی در خصوص ترک تشریفات و هبه به تصویب رسید.

بعد از تصویب این لایحه، جلسه به صورت غیرعلنی ادامه یافت و طبق اعلام دبیر اول، برگزاری انتخابات اعضای کمیسیون‌ها در دستور کار قرار دارد.

در این جلسه تمامی اعضای 13 نفره شورا حضور داشتند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار