معاون امور استان‌های رسانه ملی در نشست خبری:

بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها در سنندج برگزار می‌شود/ بررسی آثار انیمیشن در زمستان 96

دارابی گفت: جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها 14 تا 16 شهریور ماه برگزار می‌شود.

پوستر بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها با حضور علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما و داوران بخش‌های مختلف جشنواره برگزار شد.

پیش از آغاز این نشست خبری، از پوستر بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها رونمایی شد.

دارابی در ابتدای این نشست خبری، با اشاره به اهمیت بالای جشنواره تولیدات مراکز استانی اظهار داشت: این دوره از جشنواره از 14 تا 16 شهریور ماه در سنندج برگزار می‌شود.

وی درباره تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره گفت: ۲ هزار اثر در حوزه‌های مجازی، خبر، شعر، موسیقی، صدا، سیما و پژوهش و تحقیق از تولیدات مراکز استان‌ها به این جشنواره ارسال شده است.

دارابی اظهار داشت: داوران بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی، در سه بخش اقتصاد مقاومتی، نشر آثار دفاع‌مقدس، بهداشت و سلامت 300 اثر را مورد ارزیابی قرار داده‌اند. بخش انیمیشن از این جشنواره حذف شد و قرار است در زمستان امسال به طور مستقل، جشنواره انیمیشن را برگزار کنیم.

معاون امور استان‌های صدا و سیما بیان کرد: در افتتاحیه و اختتامیه این دوره از جشنواره، ۴۰ تن از هنرمندان برجسته کشور، مشاهیر و مفاخر ملی و چهره‌های هنری و خانواده شهدا و ایثارگران تجلیل می‌شوند. از خانواده حمید آخوندی هم تقدیر می شود.

وی درباره دلیل انتخاب کردستان به عنوان محل برگزاری این جشنواره گفت: کردستان سرزمین هنر و فرهنگ است. مریوان یکی از شهرهای این استان، به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی ثبت جهانی شده است. فرهنگ، هنر و موسیقی با تار و پود این سرزمین عجین شده است. کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش، آب و آینه، غیرت و دفاع از ایران است.

دارابی در خصوص برنامه‌های بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی استان ها عنوان کرد: هفته فرهنگی هنری کردستان را در طول این جشنواره برگزار خواهیم کرد. گروه برنامه‌سازی «فیتیله» و «خاله شادونه» برای کودکان و جوانان برنامه خواهند داشت. نزدیک به 120 نفر پوشش این جشنواره را بر عهده دارند. در ضمن بازدیدی از جاذبه‌های استان کردستان خواهیم داشت.

معاون امور استان های صدا و سیما، در خصوص رشد کیفی و کمی آثار این جشنواره عنوان کرد: در سال گذشته با توجه به اینکه دو سال جشنواره‌های رادیویی و تلویزیونی برگزار نشده بود، حدود 5 هزار اثر ارزیابی شد؛ اما امسال حدود دو هزار اثر را در جشنواره ارزیابی کردیم که این بیانگر رشد کیفی و کمی آثار استانی است. در ضمن شعار این جشنواره «شبکه‌های استانی، فرهنگ بومی، وفاق ملی» است. 

دارابی در خصوص برنامه‌های جدید در امور استان‌ها تصریح کرد: تمام تلویزیون‌های استان‌ها 24 ساعته خواهد شد و مستند بلند اربعین (از ایران تا کربلا) در مراحل نهایی قرار دارد. 

وی افزود: باید بگویم در سال 95 تا 96 میزان مخاطب در صدای استان‌ها، 3 درصد و در سیمای استان ها دو درصد افزایش پیدا داشته است. شبکه‌های استانی در میان شبکه‌های صدا و سیما، چهارمین گزینه برای انتخاب بینندگان است. به طور مثال استان کردستان بالای 85 درصد مخاطب دارد.

دارابی در پایان، در خصوص ساخت سریال 300 قسمتی بیان کرد: سیناپس 50 قسمت از سریال 300 قسمتی فریدون حسن پور، نوشته شده است و دوستان در مرکز گیلان مقدمات کار را آماده می‌کنند.

همچنین در این نشست خبری، فاطمی رئیس سیمای استان‌ها گفت: رشد آثار ارسالی بسیار خوب بود. ۵۱۰ اثر در بخش سیما ارسال شده است که ۵۲ اثر نمایشی، ۱۹۷ برنامه ترکیبی، ۱۲۴ برنامه در بخش ویژه، ۱۵۱ اثر در بخش جنبی هستند. بیشترین آثار ارسالی (شامل 32 اثر) از استان کوچک ما ایلام بوده است.

فرجی دبیر بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی استان‌ها هم اظهار داشت: این جشنواره بزرگترین جشنواره فرهنگی کشور است؛ چراکه تمام استان‌ها در بخش های مختلف این جشنواره اثر ارسال کرده‌اند. این بیانگر ظرفیت‌های استانی است حتی در جشنواره های سینما حقیقت، فیلم مستند و فیلم فجر هم آثاری از تولیدات استانی را شاهد هستیم.

 

انتهای پیام/

 

جزئیات برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استانی اعلام شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار