حسينی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

دولت مردان بايد از حاشيه پردازی اجتناب كنند

عضو هئيت رئيسه جبهه مردمي نيروهای انقلاب اسلامي گفت: دربرهه ى حساس كنونى لازم است درلتمردان از هرنوع حاشیه‌پردازی اجتناب كنند.

دولت مردان بايد از حاشيه پردازی اجتناب كنندسید محمد حسینی عضو هئیت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و دبيركل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فرمایشات مقام معظم رهبری درديدارباهيئت دولت در خصوص جهت‌گیری اقتصاد از «رانتی و نفتی» به «مولدی و مردمی» و نقش دولت در این حرکت اظهار داشت: بحث رهایی از وابستگی به نفت از ابتدای انقلاب مطرح شده اما هنوز تحقق پیدا نکرده است.

عضو هئیت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان این که در مقاطع مختلف تلاش‌هایی صورت گرفته است، ادامه داد: در شرایط تحریم هم دیدیم که این وابستگی مشکلات فراوانی را برای کشور ایجاد کرد. امروز که موضوع اقتصاد مقاومتی جدی‌تر شده باید براى كاهش وابستگی به نفت درحوزه اقتصاداولويت قائل شد و از ظرفیت‌های فراوانی که در کشور وجود دارد استفاده کرد.

وی تصریح کرد: ایران کشورى وسیع و پهناوربا معادن فراوان و جايگاه قابل توجهى درکشاورزی، صنعت،گردشگرى وبهره گيري ازظرفيت فضاي مجازي براي درآمدزايي است که اگر به اين اموربهاء كافى داده شود می‌توان هم کشور را از وابستگی رها کردو هم زمینه اشتغال جوانان را به صورت گستره فراهم نمود.

دبيركل كانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: دراین زمينه هاخوشبختانه نيروهاى مستعدو جوانان خلاق و پرنشاط فراوانی داریم كه دولت با برنامه‌ریزی دقيق وحساب شده مي توانداز تمام توان داخلی استفاده کند نه این که منتظر باشد کشورهای غربی برای بهبود وضعیت مردم و گشایش در کشور اقدامی انجام دهند؛ این آرزویی است که به نتیجه نخواهد رسید.

حسینی با بیان این که مديران اجرايى باید بی‌وقفه کار کنند، افزود: با روحیه جهادی است که می‌توان از مشکلات عبور کرد. اگر بخواهیم به كارهاى روزمره ووظايف معمولی و كليشه اى بسنده كنيم شرايط كشوراگرروزبروز بدتر نشودفرجي هم حاصل نخواهد شدوشاهدتحول،
بهبودوضع معيشتي مردم،رونق اقتصادي وپيشرفت كشورنخواهيم بود.

عضو هئیت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تبیین، تدوین وابلاغ شده و وظایف دولت را مشخص کرده که باید تحت اشراف ستادفرماندهي قرارگاه اقتصاد مقاومتي تقسیم کار بین همه وزارتخانه‌ها صورت گيرد و ماموريت ويژه وتعهدات هر یک برای خارج کردن کشور از رکود وايجادفرصتهاى شغلى مشخص شود.

استاددانشگاه تهران ادامه داد: برنامه توسعه ششم هم فراروي دستگاههاي اجرايى است كه رسيدن به اهداف آن مستلزم كارتيمى اعضاي دولت،انتخاب مديران كارآمدومتعهدوعزم واراده عملياتي ساختن اين برنامه واسنادبالادستي است ودشواري نيل به رشد٨درصدنمي تواندمستمسكي براي بي توجهي به آن باشد.

دبيركل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: باتوجه به وظايف خطيردولت دربرهه ى حساس كنونى لازم است درلتمردان از هرنوع حاشیه‌پردازی ومقدم داشتن فروع براصول به جد اجتناب كنندوبه ماموریت‌ها و رسالت اصلی خود اهتمام بورزند.

عضو هئیت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا دولت باید به سمت واگذاری به بخش خصوصی برود و خود حامی باشد و یا به نحو دیگری عمل کند گفت: مردمی شدن اقتصاد به همین معنا است که تصدی امور حتى الامكان به مردم واگذارشود ودولت صرفابه وظايف حاكميتي ازجمله حمايت،هدايت ونظارت بپردازدونهايت تلاش خودرابكارگيردتاگره گشاي سرمايه گذاري وفعاليت بخش خصوصي بدوراز موانع و پيچ وخم هاي بروکراسی اداری باشد.

وی ادامه داد: تفسیر مقام معظم رهبری از اصل 44 قانون اساسی به همین خاطر بود که این موانع برداشته و نقش مردم پررنگ‌‌تر شود.نكته ديگرپايان دادن به اقتصادرانتى است که مع الاسف در حال حاضر برخی با دسترسی به اطلاعات و زدوبندبابعضى مديران ارشدومياني ازموقعيت هاي ويژه برخوردارمي شوندوبه سودهاوثروتهاي كذايى دست پيدا مي كنندوامكان رقابت سالم وفضاي مناسب راازبين مي برندكه اين ويژه خواري باعدالت وارزشهاي اسلامي به هيچ وجه سنخيت وسازگارى ندارد.

وزيرپيشين فرهنگ وارشاداسلامي افزود :دولت باید فضای رقابت آزاد رابافراهم كردن فرصتهاي برابربوجودبياورد تاهمه کسانی که توانمند هستند به وِیژه در حوزه صادرات و تولید بادلگرمي وعلاقه فعاليتهاى سازنده خودراتوسعه دهندومطمئن باشندكه دستگاههاي حكومتي ازجمله نظام بانكي حامي آنهاست و دولت مانع واردات بی‌رویه و قاچاق کالا مي شودتا شرایط اقتصادی بهتری ایجاد شود و اقتصاد درريل مردمي شدن وفاصله گرفتن ازرانت خواهي قرارگيرد.

حسينی در بخش پایانی سخنانش با بیان این که باید از تجربیات موفق گذشته استفاده کرد ودلايل عدم توفيق درپاره اي اقدامات راريشه يابی كردياداورشد:نمونه تحول درسيستم بانكي ضرورتي است كه ناديده گرفتن آن كشوررابا چالش هاوبحرانهاي جدي مواجه مي كندلذا بهره گيري ازنظرات صائب كارشناسان وحتى منتقدان كه غالبا دلسوزودردآشناهستندزمينه سازشرايط مطلوب خواهد بود.

انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Georgia
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
کَل اگر طبیب بودی ، سر خود دوا نمودی.
بهتر شماها و دیگر افراد غیر مسئول به کار دولت دخالت نکنید و نکنند. بگذارید دولت به کارها و وظایف قانونی خود عمل نماید.
آخرین اخبار