مدیر کل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه

منشور حقوق شهروندی زنان در دست بررسی است

مدیر کل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه گفت: منشور حقوق شهروندی زنان با همکاری معاونت زنان و دستیار ویژه ریاست جمهوری با هدف ایجاد فرصت های برابر تهیه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آذر خسروی  مدیر کل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه در همایش «زن و دولت تدبیر و امید» که در کرمانشاه برگزار شد، گفت: در دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی به مبحث زنان به صورت شعاری بسیار پرداخته شده و هنوز عملکرد ما با خواسته‌ها و اسناد بالادستی متاسفانه فاصله دارد.

وی با بیان اینکه زنان باید خود را در معرض یادگیری مداوم قرار دهند و هدفمندانه و با برنامه آگاهی هایشان را ساماندهی کنند، گفت: زنان باید جسارت به پیشرفت را در خود بیشتر کنند و اگر اینطور بود الان اوضاع زنان ما از وضعیت بهتری داشت.

خسروی افزود: در برنامه اول توسعه، در بحث زنان فقط بحث جمعیت و تنظیم خانواده مطرح بود که به هیچ جه به جایگاه اجتماعی و مدیریتی و سیاسی زنان بر نمی‌گردد، در برنامه دوم ورزش زنان و مشارکت در امور فرهنگی، اقتصادی و... اضافه شد و مرحله به مرحله اهداف زیباتر شد.

وی با اشاره به اجرایی نشدن اهداف حوزه زنان در برنامه پنجم توسعه گفت: در برنامه ششم مهمترین مسئله‌ای که می توان ما را به تغییر در مسائل زنان امیدوار کند، توجه ویژه به عدالت جنسینی است و شاخص‌هایی برای برنامه‌های آن تعریف شده است.

خسروی تاکید کرد: از معاون سیاسی استانداری کرمانشاه خواستار بکارگیری بیشتر زنان در حوزه های مدیریتی و اجرایی هستم، تا پایان سال ۱۴۰۰ باید ۳۰ درصد از مدیریت‌ها از آنِ زنان باشد و باید در بکارگیری زنان توانمند شتاب کنیم و اگر تعلل کنیم این هدف محقق نمی‌شود.

خسروی: منشور حقوق شهروندی زنان با همکاری معاونت زنان و دستیار ویژه ریاست جمهوری با هدف ایجاد فرصت های برابر برای زنان در دست بررسی است و تغییرات مثبت را در دنیای زنان خواهیم دید و از مردان دولتمان شتاب می‌طلبیم.

 

انتهای پیام/ز

تهیه منشور حقوق شهروندی زنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.