بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ناکارآمدی مدیریت شهری در جمع‌آوری پسماندهای حاصل از آتش‌سوزی موادشیمیایی

رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: پسماندهای ناشی از آتش سوزی مواد شیمیایی به دلیل ناکارآمدی مدیریت شهری در طبیعت باقی می‌ماند و مشکلاتی را در محیط زیست و سطح شهر ایجاد می کند.

ناکارآمدی مدیریت شهری در جمع‌آوری پسماندهای حاصل از آتش‌سوزی موادشیمیاییمحمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آتش سوزی های مواد شیمیایی در تهران و آسیب رساندن این مواد به منابع طبیعی و محیط زیست شهر تهران اظهار داشت: طبق آمارهای سازمان آتش نشانی، روزانه حدود 70 فقره از این آتش سوزی ها در سطح شهر تهران رخ می دهد.

وی ادامه داد: این آتش سوزی ها به دلیل ناقص بودن احتراق ها، دارای ترکیبات شیمیایی و گازهای آلاینده هستند و این ترکیبات شیمیایی به بیش از 10 تن  می‌رسند و سلامتی مردم و سایر زیستمندان را دچار مشکلات جدی می کنند، چرا که بسیاری  از این ترکیبات سرطان زا هستند.

رئیس محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه ترکیبات شیمیایی در هوای شهر ممکن است معلق باشند، گفت: این آتش سوزی ها شامل دی اکسید کربن و فوران هستند و سرطان زایی آن ها قطعی است، ضمن اینکه این ترکیبات پایدار هستند و از بین نمی روند و می توانند به لایه های بالاتر و لایه ی ازن نیز نفوذ کنند.

وی با اشاره به ناکارآمدی مدیریت شهری در جمع آوری پسماندهای ناشی از آتش سوزی مواد شیمیایی افزود: پسماندهای ناشی از این مواد به دلیل ناکارآمدی مدیریت شهری در طبیعت باقی می ماند و مشکلاتی را در محیط زیست و سطح شهر ایجاد می کند، چراکه ترکیباتی که دچار حریق می شوند برای محیط زیست هزینه های غیر قابل جبرانی را به بار می آورند.

رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: سوال اینجاست که در این مواد شیمیایی چه ترکیباتی وجود دارد که در سطح و هوای شهرباقی می مانند و تا چه زمانی معلق هستند و چه تاثیراتی را بر سلامتی مردم و منابع زیستی دارند؟  این سوالات را باید چه کسانی پاسخگو باشند؟

بازگیر با بیان اینکه به نظر می رسد که در بسیاری از اماکن، اصول اولیه ایمنی رعایت نمی‌شود، تاکید کرد: انبار کردن مواد در کنار یکدیگر و عدم توجه به هشدارهای ایمنی، این حوادث را رقم می زند و به دلیل متضرر شدن صاحبان این انبارها، دیگر کسی به سراغ آن ها نمی رود، یعنی خسارت وارد شده به طبیعت و محیط زیست را کسی جبران نمی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار