جمعیت هلال احمر مازندران اعلام کرد

رونمایی از نرم افزاری برای نجات جان مردم

برای نخستین بار در کشور نرم افزار نجات همزمان با هفته دولت در مازندران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در مراسم رونمایی نرم افزار نجات گفت: با رونمایی از این نرم افزار امکان امداد رسانی برای هر فرد با توجه به کارکرد جهانی آن و امکان شرکت در آزمون آنلاین، جانمایی در حوزه امدادرسانی، جاده‌ها و جنگل‌ها بصورت آسان فراهم می‌شود.


وی افزود: نسخه اندروید در کافه بازار و نیز پورتال جمعیت هلال احمر این استان آماده دسترسی بوده که با استفاده از آن امکان اطلاع رسانی به موقع شهروندان و امدادرسانی امدادگران در کمترین زمان انجام می‌شود.


اکبری با بیان اینکه این نرم افزار توسط مبتکران مازندرانی ابداع شد و به زودی نیز به عنوان اختراع ثبت می‌شود، گفت: با استفاده از نرم افزار نجات امکان اطلاع رسانی به موقع و نیز امدادرسانی برای ساماندهی در سواحل و نیز برای امدادگران، حادثه دیدگان و مردم خدمت رسانی بهتری انجام خواهد شد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه این نرم افزار مورد نظر فناوری جهانیاست و همه مردم جهان می‌توانند از آن کمک بگیرند، افزود: از طریق این نرم افزار شهروند خبرنگار و شهروند امدادگر هم می‌توانند عضو این نرم افزار شوند.


وی با بیان اینکه نجاتگران می‌توانند با استفاده از این نرم افزار به نقشه‌های عملیاتی دسترسی داشته باشند، گفت: قبله نما، قطب نما و دسترسی به حوادث کوهستان ها، جاده‌ها و مناطق صعب العبور و از قابلیت‌های این نرم افزار است.


اکبری با بیان اینکه این نرم افزار قابل هک شدن نیست، گفت: با استفاده از این نرم افزار مهارت‌ها و آموزش امداد و نجات و کمک‌های اولیه نیز ارائه می‌شود و این برنامه‌ها قابلیت به روز شدن هم دارد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: سامانه تلفن ۱۱۲ جمعیت هلال احمر مازندران آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.


انتهای پیام/آ


رونمایی از نرم افزار نجات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.