اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق توسعه کشمش تاکستان

استاندار قزوین از تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق توسعه کشمش تاکستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی در دیدار با آیت الله اسلامی امام جمعه تاکستان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از این میزان ۲۰ میلیارد تومان به این صندوق واریز شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با ساماندهی این صندوق، مشکلات مربوط به خرید کشمش از تولیدکنندگان تاکستانی در سال‌های آینده حل شود.

استاندار  اضافه کرد: با داربستی کردن ۳۰ هزار هکتار از باغ‌های انگور استان، تولید کشمش استان از ۳۰۰ هزار تن به ۹۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

همتی گفت: در سفر دولت به قزوین داربستی کردن یک هزار هکتار از باغ‌های انگور استان تعهد شده است که به دنبال جذب سرمایه گذار در این بخش هستیم.

استاندار گفت: احداث یک هزار هکتار گلخانه در نودهک شهرستان تاکستان آغاز شده است که برای افزایش تولید و اشتغال استان بسیار مفید و موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تقویت تولید و اشتغال در استان، به دنبال استقرار سایت خودروسازی ایران خودرو و پژو در قزوین و شهرک صنعتی تاکستان هستیم که در صورت توفیق، حوزه صنعت و کشاورزی این شهرستان متحول خواهد شد.

همتی افزود: همچنین با تامین اعتبار مورد نیاز سد نهب در تاکستان با ظرفیت ۱۲۰ میلیون مترمکعب تا پایان امسال آبگیری می‌شود.

انتهای پیام/

 

واریز ۲۰ میلیارد تومان به صندوق کشمش توسعه تاکستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.