پزشکی قانونی استان قابلیت تبدیل به قطب غرب کشور را دارد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به خدمات پزشکی قانونی استان، گفت: پزشکی قانونی استان باید به قطب ارائه خدمات تخصصی غرب کشور تبدیل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمد حسین صادقی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: خدمت در پزشکی قانونی امر دشواریست و همت ویژه ای را می طلبد و اقدام مجاهدانه با قصد قربت و تلاش برای ایجاد عدالت و احقاق حق لازمه کار در اینجاست.

وی گفت: تلاش‌های علمی مشترک بین قضات و کارشناسان پزشکی قانونی با تحلیل داده های آماری در موضوعات مختلف از جمله نحوه مواجهه قضایی با صدمات ساختگی از قبیل(خودزنی، تصادفات ساختگی) تبیین ابعاد پزشکی و حقوقی سرایت درصدمات بدنی می‌تواند دستمایه فعالیت‌های علمی مشترک باشد.

صادقی افزود: در ارجاع موضوع به کمیسیون های پزشکی قانونی باید زمینه تضارب آراءبه خوبی فراهم شود و برداشت های کارشناسی از قابلیت‌های بالای اقناعی برای مخاطبین و مراجعین برخوردار باشد تعیین طول درمان ها به گونه ای باشد که اطاله دادرسی و تأخیر در رسیدگی ها را فراهم نکند و برای ارزیابی آثار و تبعات ناشی از صدمات ضروری باشد.

وی ادامه داد: پزشکی قانونی کرمانشاه به سبب برخورداری از بدنه کارشناسی قوی، مجرب، کارآمد، با انگیزه و نیز برخورداری از تجهیزات و امکانات تشخیصی مطلوب این قابلیت را دارد که به عنوان قطب ارائه خدمات تخصصی پزشکی قانونی در غرب کشور شناخته شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه بیان کرد: با توجه به مأموریت دادسرا در حفظ حقوق عمومی و پیگیری مطالبات عمومی موضوع ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری انتظار داریم که در حوزه بهداشت و درمان و سلامت مجموعه پزشکی قانونی دیدگاه‌های کارشناسی خود را در این خصوص برای مطالبه گری و پیگیری به دادستان اعلام کنند و اشکالات، نارسایی‌ها، چالش ها و زمینه های سوء استفاده و مفرهای قانونی به دادسرا اعلام شود.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه به دعوت مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه از بخش‌های مختلف این سازمان  بازدید کرد.

 

انتهای پیام/ز

بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه از پزشکی قانونی استان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.