مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس:

اقامت گردشگران خارجی در استان فارس ۲۷ درصد رشد یافت

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس از رشد ۲۷ درصد اقامت گردشگران خارجی در استان با ثبت بیش از ۲۱۰ هزار نفر شب اقامت در ۵ ماه امسال خبر داد.

اقامت گردشگران خارجی در استان فارس ۲۷ درصد رشد یافتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به افتتاح پروژه‌های گردشگری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: پروژه گردشگری هفت دریا با سرمایه‌گذاری 350 میلیارد ریال در فاز نخست و اشتغالزایی 45 نفر  در زمینی به مساحت  21 هزار مترمربع و زیربنای 40هزار متر مربع افتتاح می‌شود.

وی همچنین به افتتاح پروژه دیگر اشاره کرد و افزود: مجتمع گردشگری شرکت پدیده صوفی با سرمایه‌گذاری 135 میلیارد ریال و اشتغالزایی 50 نفر در زمینی به مساحت 3550 مترمربع و زیربنای 4000 مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی ضمن اشاره به گردشگر پذیر بودن شهر شیراز و استان فارس با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی و لزوم توسعه زیر ساخت‌های گردشگری افزود: در سال اخیر ساخت مجموعه‌های گردشگری در فارس از 18 درصد به 22 درصد افزایش و ساخت اقامتگاه و هتل‌ها نیز با 28 درصد رشد از  تعداد 60 واحد به 77 واحد ارتقا یافته است.

امیری بیان کرد : در پنج  ماه اخیر امسال درخواست ایجاد تاسیسات گردشگری در استان فارس با احتساب موافقت‌های اولیه، اصولی و ایجاد صادر شده به رقم  بیش از 6600 میلیارد ریال  رسیده است که بی‌شک این رقم زمینه‌ساز رونق و توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در استان فارس است. 

وی از رشد 27 درصد اقامت گردشگران خارجی درفارس  با ثبت بیش از 210 هزار نفر شب اقامت در 5 ماه سال 96 خبر داد.

انتهای پیام/ ب

اقامت گردشگران خارجی در استان فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.