سرگئی لاوروف:

سیاست جدید آمریکا در افغانستان ناکام و بیهوده است

لاوروف، استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان را یک سیاست ناکام و بیهوده خوانده است.

سیاست جدید آمریکا در افغانستان ناکام و بیهوده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در یک نشست خبری استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان را یک سیاست ناکام و بیهوده خواند و گفت: تمرکز اصلی استراتژی اعلام شده امریکا تنها متکی به روش‌های تحمیل و زور است که این مساله نشان ‌می‌دهد که راهبرد جدید واشنگتن بیهوده و ناکام است.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دوشنبه گذشته راهبرد تازه خود در افغانستان را اعلام کرد.

نابودی پناهگاه‌های تروریستی در خاک پاکستان، افزایش شمار سربازان امریکایی و دادن اختیارات بیشتر عملیاتی به آنان و عدم محدودیت زمانی برای حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان از نکات برجسته راهبرد جدید آمریکا در مورد افغانستان است.

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا هنگام اعلام راهبرد جدیدش در مورد افغانستان، گفت: دیگر حمایت پاکستان از طالبان قابل قبول نیست و اسلام آباد باید هرچه زودتر علیه پناهگاه‌های تروریستی در خاک خود اقدام کند.

اما، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان این ادعای ترامپ را دروغ خواند و گفت که هیچ پناهگاهی طالبان در پاکستان وجود ندارد.

وزیر خارجه امریکا نیز تاکید ورزید که اگر پاکستان علیه پناهگاه‌های تروریستی در خاک خود اقدام نکند، حمایت آمریکا را از دست خواهد داد. وی گفت که آمریکا گزینه‌های بیشتری برای فشار آوردن به پاکستان روی میز گذاشته است.

در همین حال این استراتژی مورد استقبال دولت افغانستان قرار گرفت و ریاست جمهوری و ریاست اجراییه این کشور آن را یک راهبرد موثر برای افغانستان خواندند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار