در نظام رتبه بندی شانگهای :

دانشگاه فردوسی مشهد رتبه 5 کشوری را کسب کرد

دانشگاه فردوسی مشهد با اولین حضور خود در نظام رتبه بندی شانگهای، رتبه ۵ کشوری در میان دانشگاه‌های تابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری را کسب نمود.

دانشگاه فردوسی مشهد رتبه 5 کشوری را کسب کرد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛  دو نظام بین المللی شانگ‌های و QS، از جمله نظام‌های رتبه بندی معتبر جهان هستند که به صورت سالانه عملکرد علمی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی را براساس شاخص‌های اختصاصی خود ارزیابی نموده و دانشگاه‌های تراز اول جهان را اعلام می‌نمایند.


در رتبه بندی کلی سال ۲۰۱۷ نظام شانگ‌های دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی بر اساس ۶ شاخص در ۴ محور مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و ۸۰۰ دانشگاه تراز اول جهان معرفی شده اند.

این در حالیست که سال‌های گذشته تنها ۵۰۰ دانشگاه توسط این نظام حائز رتبه می‌شده اند.

به این ترتیب، دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان و علوم پزشکی شهید بهشتی از ایران موفق به کسب جایگاه در این دوره نتایج شده اند.

لازم به ذکر است دانشگاه فردوسی مشهد با اولین حضور خود در این نظام، رتبه ۵ کشوری در میان دانشگاه‌های تابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری و رتبه ۸۰۰-۷۰۱ جهانی را کسب نموده است.

انتهای پیام//ف. م.
 
 

  جایگاه دانشگاه فردوسی مشهد در نظام رتبه بندی شانگ‌های در سال ۲۰۱۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.