رئیس اتاق بازرگانی استان همدان:

راه برای گرفتن تسهیلات بانکی باز است

رئیس اتاق بازرگانی گفت: در استان همدان کمبود نقدینگی وجود ندارد چرا که از 117 میلیارد تومان اعتبار بانک‌ها 66 درصد مصرف شده است.

راه برای گرفتن تسهیلات بانکی باز استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر زبردست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه بهترین رشد اقتصادی کشور در 5 سال اول دهه هشتاد بود، افزود: رشد اقتصادی بسیار خوب از سال 84 با افت و خیز در کشور مواجه شد.

وی با بیان اینکه زمانی که هفت هزار مدیر کارآمد کنار گذاشته شود شرایط بهتر از این نخواهد شد، بیان کرد:  فراز و نشیب‌ها در مدیریت کشور در دهه 60 و 70 اتفاق افتاد در دهه 80 باید بهره می‌گرفتیم اما مدیران کنار گذاشته شدند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در چهار سال اول دولت آقای روحانی تورم مهار شد اما رکود حل نشد، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید تا حدی اعتمادسازی با کشور‌های دیگر انجام شد.

زبردست ادامه داد: در بخش توسعه نیروی انسانی، ایران در سال 2010 میلادی رتبه 70 را داشت و در سال 2016 رتبه ایران به 69 رسید به نحوی که ایران در بخش نیروی انسانی و نیروی تحصیل کرده وضعیت مثبتی در دنیا دارد.

وی با بیان اینکه موضوع دوم سرمایه مالی است، ادامه داد: در استان همدان کمبود نقدینگی وجود ندارد چرا که از 117 میلیارد تومان اعتبار بانک‌ها 66 درصد مصرف شده و از نظر ریالی بانک‌ها کم ندارند اما باید جرأت و جسارت ریسک را بپذیرند و در طرح‌ها کمک کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان وضعیت استان همدان از نظر نیروی انسانی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: جوانان استان همدان استعداد‌های خوبی دارند.

زبردست در ادامه به تشکل‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه سعی شده در زمینه تشکل‌ها کار به جای خوبی برسد، افزود: اعتقاد بر این است که اگر تشکل‌ها رشد کرده و شکل گیرند آینده اتاق  بازرگانی تضمین می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 91 درصد رشد کارت عضویت را برای اتاق همدان اتفاق افتاده است، افزود: امیدواریم تا پایان دور چهار ساله تعداد اعضای اتاق بازرگانی همدان را به 800 تا 900 نفر برسانیم و تعداد کرسی‌های خود را در اتاق ایران ارتقا دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه 40 شرکت دانش بنیان را با اتاق درگیر کردیم و 11 شرکت تولید نرم افزار داریم، افزود: 25 نفر از جوانان سمپاد عضو اتاق شدند.

زبردست یکی از اهداف اتاق را ارتقای علمی کار آفرینان دانست و افزود: چهار تیم در نظر گرفته شد تا با توجه به ظرفیت استان همه کارخانه‌ها را امکان سنجی کنند و بدانیم در چهار سال آینده چقدر نیروی انسانی نیاز دارند.

انتهای پیام/ص.ف

کمبود نقدینگی در همدان وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.