رد پای یک ایرانی در موفقیت نماینده سوئدی در لیگ اروپا

هافبک ایرانی تبار تیم فوتبال استرشوند سوئد نقش پر رنگی در موفقیت این تیم در رقابت های لیگ اروپا داشته است.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،تیم فوتبال استرشوند یکی از 22 تیمی است که شب گذشته موفق شد، به لطفدرخشش سامان قدوس،هافبک  هجومی جوان و ایرانی تبار خود، جواز حضور در مرحله گروهی لیگ اروپا را کسب کند و خود را به جمع 48 تیم حاضر در این مرحله برساند.

«قدوس » بازیکن ایرانی تبار و  «براوا حکمت نوری» که متولد ایران است، نقش پر رنگی در صعود این تیم به مرحله گروهی داشته اند.
استرشوند که در بازی رفت مرحله پلی آف لیگ اروپا، 3-1 مقابل پائوک یونان شکست خورده بود در بازی برگشت با دو گل دقایق 70 و 76 قدوس بر حریف غلبه کرد و به لطف گل زده در خانه پائوک، راهی مرحله گروهی شد.


اما،این بازیکن 23 ساله که به تازگی برای حضور در تیم ملی کشورمان نیز ابراز علاقه کرده است، فقط در این بازی نجات بخش تیمش نبود. او در مراحل قبلی و بازی های مقدماتی لیگ اروپا نیز از مهره های کلیدی استرشوند بود و با گلزنی ها و بازی های درخشان خود مسیر صعود این تیم را به مراحل بالاتر هموار کرد.


استرشوند از مرحله دوم مقدماتی لیگ اروپا وارد این مسابقات شد.این تیم در گام نخست روز 13 جولای به مصاف گالاتاسرای ترکیه رفت. نماینده سوئد در بازی رفت موفق شد در خانه خود حریف ترکیه ای را با نتیجه 2-0 شکست دهد.


در آن بازی قدوس در دقیقه 68 گل اول تیمش را به ثمر رساند. سپس یک هفته بعد در بازی برگشت که با تساوی 1-1 به پایان رسید، این بازیکن 23 ساله باز هم در ترکیب استرشوند خوش درخشید و برای تیمش یک پنالتی گرفت.
در اصل تک گل استرشوند روی خطای پنالتی که قدوس به دست آورد، توسط «براوا نوری»،  به ثمر رسید.


نوری «کرد تبار» و متولد شهر ارومیه آذربایجان غربی است، که پس از مهاجرت به سوئد فوتبال راپیگیری کرد و حتی برای تیم های نوجوانان و جوانان این کشور هم به میدان رفت،اما در نهایت  سال 2016 تیم ملی بزرگسالان  عراق را برای ادامه کار انتخاب کرد.


به این ترتیب نماینده سوئد با درخشش سامان قدوس و نوری راهی دور سوم مرحله مقدماتی شد.


این تیم سوئدی در دور سوم مرحله مقدماتی لیگ اروپا به مصاف فولا لوکزامبورگ رفت. استرشوند در دیدار رفت در خانه موفق شد این تیم را یک بر صفر شکست دهد و در بازی برگشت هم 2-1 به پیروزی رسید و راهی مرحله پلی آف شد.در این بازی نوری پاس گل دوم تیمش را فراهم کرد.


همانطور که گفته شد استرشوند در مرحله پلی آف به مصاف پائوک یونان رفت و در بازی رفت 3-1 شکست خورد که تک گل این تیم را نوری به ثمر رساند و همین گل خارج از خانه به تیم سوئدی کمک کرد که با دو گل سامان قدوس در بازی برگشت حریف یونانی را از پیش رو بر دارد و راهی مرحله گروهی لیگ اروپا شود.
در واقع سامان قدوس و نوری دو بازیکن ایرانی تبار استرشوند،نقش به سزایی در راهیابی این تیم به مرحله گروهی لیگ اروپا داشتند.
نماینده سوئد در این مرحله باید به مصاف اتلتیک بیلبائو، هرتا برلین و زوریا هم گروه شده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا درخشش بازیکن جوان ایرانی تبار استرشوند در این مرحله هم ادامه خواهد داشت یا خیر؟
انتهای پیام/


نقش بازیکن مورد نظر کی روش در موفقیت استرشوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اااا
۰۹:۱۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
اگه عراق میرفت جام جهانی و ایران نمیرفت این آقا بازم ابراز تمایل میکرد در تیم ایران بازی کند یا مثل همتیمی اش میرفت تیم ملی عراق؟
آخرین اخبار