استانداراصفهان خبر داد:

پیگیری برگزاری دائمی رقابت چوگان در میدان تاریخی امام اصفهان

استانداراصفهان گفت: پیگیر برگزاری دائمی و نمادین ورزش ملی و تاریخی چوگان در میدان تاریخی امام(ره) شهراصفهان هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور شامگاه پنجشنبه در نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا در شاهین‌شهر اظهار کرد: پیگیر برگزاری دائمی و نمادین ورزشی ملی و تاریخی چوگان در میدان تاریخی امام(ره) شهر اصفهان هستیم.

وی با ابراز نگرانی از اینکه برخی از کشورها به دنبال ثبت‌جهانی این ورزش به نام خود هستند، افزود: سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و استانداری اصفهان با جدیت در حال پیگیری پرونده ثبت ورزش تاریخی و ملی چوگان در میراث جهانی سازمان ملل متحد و، یونسکو هستند؛ ورزش چوگان از دیرباز به ویژه در دوره صفویه در میدان تاریخی امام (ره) اجرا می‌شد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان با سابقه 10 هزار ساله خود، 4 بار پایتخت ایران بوده است و امروز نیز به پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بودن افتخار می‌کند.

وی از شاهین‌شهر، به دلیل سکونت اقوام ایرانی، به نام «ایران کوچک» با مردمانی خونگرم و مهمان‌دوست یاد کرد که مهمان نوازی در خور تحسینی از مهمانان روستایی شرکت‌کننده کشور در نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا کرده‌اند.

زرگرپور، توسعه روستاها را از تاکیدات بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب بیان کرد که باتداوم این توسعه، روستاهای کشور، در برنامه اقتصاد مقاومتی کشور به جایگاه خود خواهند رسید و تصریح کرد: روستاها مرکز تولید محصولات کشاورزی و صنایع دستی کشور هستند و نقش بیشتری در تولید ثروت در کشور باید ایفا کنند.

 

انتهای پیام/م

 

ورزش چوگان از دیرباز به ویژه در دوره صفویه در میدان تاریخی امام (ره) اجرا می‌شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.