روسیه در سال 2017 بزرگترین صادرکننده گندم در جهان خواهد بود

وزارت کشاورزی آمریکا در گزارشی اعلام کرد صادرات گندم روسیه امسال به رقم بی سابقه 31.5 میلیون تُن می‌رسد.

روسیه در سال 2017 بزرگترین صادرکننده گندم در جهان خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از راشا تودی، وزارت کشاورزی آمریکا در گزارشی اعلام کرد صادرات گندم روسیه امسال به رقم بی سابقه 31.5 میلیون تُن می رسد و به این ترتیب این کشور با کنار زدن رقیب اصلی خود، آمریکا، بزرگترین صادرکننده گندم جهان در سال کنونی خواهد بود.
شبکه راشاتودی به نقل از وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرد در فصل گذشته روسیه 27.8 میلیون تُن گندم به کشورهای خارجی صادر کرده است.

در این گزارش پیش‌بینی شده است به سبب بیشترین برداشت گندم در اتحادیه اروپا و روسیه، صادرات گندم آن‌ها افزایش می‌یابد و به این ترتیب از سهم آمریکا و کانادا در صادرات جهانی کاسته خواهد شد.

همچنین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در ، وزارت کشاورزی آمریکا آمده است صادرات گندم این کشور در سال کشاورزی کنونی، از 29.5 میلیون تُن به 26 میلیون تُن تنزل پیدا خواهد کرد.

همچنین صادرات گندم اتحادیه اروپا از 27 میلیون تُن به 29.5 میلیون تُن افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است بیشترین افزایش تولید گندم در سال کشاورزی 2018-2017 در منطقه دریای سیاه پیش بینی می شود.

براساس این گزارش، تولید گندم روسیه از 72.5 میلیون تُن به 77.5 میلیون تُن افزایش خواهد یافت. همچنین مصرف گندم در روسیه از 40 میلیون تُن به 42 میلیون تُن افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر، تولید گندم آمریکا با حدود 25 درصد کاهش از 62.9 میلیون تُن به 47.9 میلیون تُن کاهش خواهد یافت.

بنا بر اعلام وزارت کشاورزی آمریکا، همچنین میزان صادرات ذرت روسیه امسال بی سابقه خواهد بود. صادرات ذرت روسیه به لطف برداشت قابل توجه از 5.5 میلیون تن به 6.5 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/


روسیه در صادرات گندم گوی سبقت را از آمریکا می‌رباید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار