در نائین برگزار شد

پیوند آسمانی زوج‌های جوان در امامزاده سلطان سید علی (ع) نایین

مراسم جشن ازدواج زوج های نائینی در قالب همایش پیوندهای آسمانی برگزار شد.

حجت الاسلام بهزاد حبیبی دبیر ستاد برگزاری ازدواج آسان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت : حرم مطهر امامزاده سلطان سید علی (ع) در راستای تسهیل ازدواج جوانان و تشویق به این سنت حسنه اسلامی، اقدام به راه‌اندازی اتاق عقد ازدواج جوانان با عنوان "پیوند آسمانی" کرده است که با هدف بهره مندی از فضای معنوی حرم مطهر و متبرک شدن پیوند آسمانی زوجین جوان در رواق فرهنگی آستان مقدس واقع شده است.

وی افزود : پدیده ازدواج آسانِ بدون تشریفات را یکی از محوری ترین نکاتی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بارها در بیانات خود به آن تاکید کرد وبرگزاری جشن ازدواج آسان شروع زندگی با روحیه قناعت و صداقت است.

کارشناس حوزه و دانشگاه بیان داشت : عروس و دامادی که زندگی خود را به دور از چشم و هم چشمی و مصرف گرایی شروع می کنند هم به اقتصاد خانواده خود کمک می‌کنند و هم در راستای اقتصاد مقاومتی کمک اساسی خواهد بود و از طرفی در مقابل روحیه مصرف گرایی هم انسان را از وادی همدلی و همراهی خارج می کند و هم زمینه بداخلاقی و بی اعتمادی را فراهم میسازد.

وی خاطرنشان کرد : بداخلاقی ها فضای خانواده را سرد و مسموم می‌سازد و خطر ورود شبکه های اجتماعی را بیشتر می‌کند. چرا که زن و شوهری که نسبت به هم فاصله گرفته باشند خود را در دنیای مجازی و با افراد مجازی سرگرم خواهند نمود که آغاز حرکتی خطرناک در رگه های زندگی می شود.

حبیبی در ادامه هدف از برگزاری جشن را آشنایی با روش ازدواج آسان و ترویج فرهنگ ازدواج عنوان و تصریح کرد : برگزاری دوره های آموزشی مهارت زندگی و سبک زندگی اسلامی از جمله برنامه هایی است که برای زوج ها در نظر گرفته شده است.

وی در پایان یادآور شد: با برقراری ارتباط مستمر با زوج ها آسیب های زندگی را شناسایی و در راستای رفع آن برنامه ریزی نماییم .

گفتنی است اجرای گروه تواشیح معراج ، مسابقه بین زوج ها ،جاری کردن صیغه عقد یک زوج توسط امام جمعه شهرستان نایین ، عکس یادگاری از جمله برنامه هایی بود که در رواق حضرت فاطمه الزهرا(س) امامزاده سلطان سید علی (ع) نایین برگزار شد.

انتهای پیام/م

 

برگزاری مراسم جشن ازدواج زوج های نائینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار