رئیس اداره مخابرات گلپایگان:

اجرای 100 کیلومتر فیبر نوری در گلپایگان برای ارائه سرویس به روز تلفن و ADsl

رئیس اداره مخابرات گفت: برای ارائه سرویس به روز تلفن ثابت و ADsl در شهرستان اجرا شده است که 60 کیلومتر آن برای خارج شدن گلپایگان از بن بست ارتباطی و ایجاد ارتباطی پایدار در شهرستان بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی یوسفی  امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: تعداد مشترکین تلفن ثابت شهرستان در حال حاضر 45 هزار 500 مشترک است که واگذاری در کلیه مراکز به روز است  و همواره اقدامات لازم با هدف توسعه مشترکینی که با ساخت و سازهای شهری رخ می‌دهد اقدامات لازم  انجام می‌شود و ثبت نام مشترک در منطقه جدید کمتر از دو هفته منتظر نیستند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر بر کلیه مراکز تلفن ثابت دارای پرت‎های اینترنت پرسرعت نصب شده، بیان داشت: در حال حاضر تعداد 15 هزار و 500 مشترک اینترنت پر سرعت در شهرستان وجود دارد که از سرویس‌های مخابرات یا سرویس‌های خصوصی ارائه خدمت می‌شود.

رئیس اداره مخابرات گلپایگان با بیان اینکه دفتر توسعه، فاز 7 تلفن همراه را آغاز کرده است، افزود: تجهیزات همه مراکز شهرستان به روز رسانی شده و اکنون 18 سایت از 30 سایت شهرستان خدمت 4G نصب شده است که سرویس نسل چهار ارائه می‌دهد و باقی نیز 3G هستند و این روند تا پایان سال ادامه دارد و تلاش می‌شود که همه  شهرها و روستاهای شهرستان تحت 4G قرار بگیرد.

یوسفی اظهار داشت: به منظور ارائه سرویس، شهرهای گلپایگان و گوگد دارای سرویس G4 هستند و تا پایان سال شهرهای گلشهر و روستای سعید به این سرویس می‌پیوندند.

وی گفت: برای ارائه سرویس به روز تلفن ثابت و ADsl در شهرستان 100 کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است که 60 کیلومتر آن برای خارج شدن گلپایگان از بن بست ارتباطی و ایجاد ارتباطی پایدار در شهرستان بوده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: مبحث سرویس دهی به روستاها به موازات فیبر ارتباطی گوگد به سعید آباد به پایان رسیده و به زودی زیر بار دیتا خواهد رفت.

وی افزود: فیبرها و کانال‌هایی با هدف توسعه داخل شهرها خصوصاً گلپایگان و در مراکزی چون شهید سیفی، شهید رجایی کشیده شده و هشت دستگاه با تجهیزات فیبر نوری در خیابان‌های امام حسن مجتبی و علی ابن ابیطالب نصب شده است.

رئیس اداره مخابرات گلپایگان عنوان کرد: سرویس‌های پرسرعت به فاصله تا مرکز حساس هستند و نصب این تجهیزات باعث شده که در شهرستان این فاصله بین مشترک تا مرکز خدمت رسانی کمتر از 700 تا 800 متر رسیده است، این کار برای روستای دم آسمان نیز انجام شده والان در این روستا اینترنت با کیفیت ارائه می‌شود.

وی گفت: ایجاد شبکه جایگزین برای شبکه‌های روستایی از بی سیم به فیبر نوری منطقه رکابدار سال گذشته انجام شده و 25 کیلومتر شبکه مسی کشیده شده است.

یوسفی بیان داشت: برای واگذاری ADSl به روز در مراکز شهید سیفی، گوگد، ورزنه، سعید آباد، شادگان، سرآور، در و تیکن تجهیزات نصب شد.

وی خاطرنشان کرد: پهنای باند شهرستان از 750 مگابایت به  یک گیگابایت ارتقا داده شده که در پیک مصرف 70 درصد آن اشغال می‌شود و این یعنی برای 300 مگابایت دیگر آن می‌توان افزایش مشتری داشته باشیم.

یوسفی با بیان اینکه  افزایش پهنای باند با مانیتورینگ آن که بر نحوه مصرف  نظارت دارد متناسب انجام خواهد گرفت، گفت: تلفن‌های همراه نسل 4 و 4.5، نسل‌هایی با رویکرد دیتا و استفاده از اینترنت هستند و شهرستان به افزایش پهنای باند نیاز دارد که در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: شهرستان در اجرای فازهای 5 و 6 دست خالی ماند و امید است که با اجرای فاز 7 این عقب افتادگی‌ها جبران شود و ارتباطات پایدار شود.

رئیس اداره مخابرات گلپایگان گفت: تکنولوژی  ltch، به روزترین تکنولوژی و جایگزین شبکه بی‌سیم است و هدف آن ارائه سرویس با پهنای باند بلند که نیاز شهرستان است.

وی افزود: با این تکنولوژی  مشترک خانگی نیز می‌تواند به فیبر نوری متصل شود که دارای سرعت و کیفیت بالایی است  و با اولویت شهرک صنعتی این طرح  صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار