در نشست اطلاع رسانی برنامه های هفته دولت مطرح شد،

۷۰ هزار نفر بیکار در لرستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان گفت: ۷۰ هزار نفر بیکار در لرستان داریم، اما آنچه مسلم است وضع ما نسبت به استان‌های دیگر بهتر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  چگنی، ظهر پنجشنبه در نشست اطلاع رسانی برنامه های هفته دولت با اشاره به افزایش بیش از ۱.۵ برابری اعتبارات عمرانی در لرستان گفت: طی ۴ سال گذشته، ۳ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به لرستان اختصاص داده شده است.

وی افزود: میزان اعتبارات عمرانی لرستان طی این سال ها نسبت به مدت مشابه حدود ۱.۷ برابر افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان افزود: کوهدشت، دلفان و رومشکان در صدر بیشترین نرخ بیکاری در لرستان قرار گرفته اند وشهرستان های ازنا، پلدختر و دوره چگنی کمترین نرخ بیکاری را دارند.

چگنی با بیان اینکه نوسان نرخ بیکاری در لرستان از ۱۶.۵ تا ۷ درصد است، گفت: متوسط این نرخ های بیکاری در سراسر استان، بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳ درصد شده است.

وی با تاکید بر اینکه نرخ مشارکت اقتصادی مردم به ۳۹.۷ درصد افزایش یافته ست، افزود: تراز تجاری استان از ۳۱ میلیارد به ۶۵ میلیارد رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان یادآور شد: در عین حال ۷۰ هزار بیکار داریم اما آنچه مسلم است وضع ما نسبت به استان های دیگر بهتر شده است.

چگنی ادامه داد: سرانه سپرده گذاری مردم در استان از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است که این میزان ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

انتهای پیام /د


۷۰ هزار نفر در لرستان بیکار هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.