شهردارجدید مشهد؛

تلاش می‌کنیم به سمت دستیابی به شهر هوشمند گام برداریم

شهردار جدید مشهد گفت:ما می‌خواهیم با به اشتراک گذاشتن همه آمار و اطلاعاتی که در اختیار داریم با شهروندان مشهدی گفت‌و‌گو کنیم، گفت‌و‌گویی که به توانمندسازی آنان بینجامد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ تقی‌زاده خامسی در آئین گشایش و آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی مشهد گفت: در همه حوزه‌ها تغییرات به سرعت پیش می‌رود و مدیریت شهری نیز خارج از این قاعده نیست و مدیران شهر‌های در حال توسعه به جای انبوه آهن، سیمان و شیشه به نرم افزار و اپلیکیشن‌هایی می‌اندیشند که شهروند را زودتر به مقصد برساند.

وی افزود: درتلاشیم در کنار ایجاد زیرساخت‌های لازم و ضروری در جهت نحوه بهره‌برداری بهینه از آنچه داریم با شهروندان مشهدی شریک شویم و چشم‌اندازی را گسترش دهیم که مردم از آن حمایت کند.

شهردار جدید مشهد گفت: تلاش می‌کنیم به سمت دستیابی به شهر هوشمند گام برداریم، شهری که بیش‌ترین بازدهی را در بالا بردن کیفیت زندگی مردم داشته باشد.

تقی زاده خامسی با اشاره به اینکه مشهد در حال گذار از سنتی به مدرن و گاه فرامدرن است و در این مسیر از نارسایی‌های زیادی رنج می‌برد، ادامه داد: راهکار این موضوع را تنها در ایجاد سخت افزار نمی‌دانم بلکه معتقدم نرم افزار همراه با آموزش با تفکر سیستمی مدیران می‌تواند به محقق شدن شهر هوشمند کمک کند.

وی تصریح کرد: شهر هوشمند شهری است که مدیریت، انرژی، ساختمان، حمل و نقل، زیرساخت و تکنولوژی سلامت و مراقبت بهداشتی و در نهایت شهروندش هوشمند باشند.
 


مشهد ظرفیت این را دارد که نقطه تعامل و گفتگو بین مسلمانان شود

 

علیرضا رشیدیان ٬ استاندار خراسان رضوی هم در ادامه این جلسه گفت: این شهر به عنوان نقطه کانونی محبان به پیامبر رسالت سنگینی برای مجاورین و خادمین شهر به وجود می‌آورد.

وی افزود: مشهد بعد از تهران بزرگترین کلانشهر ایران است که با وجود ۲۷ میلیون زائر پیشانی و ویترین نظام و مدیریت کارآمدی مدیریت ایرانی اسلامی است و این امر باید توجه شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما میراث‌دار فضلا و علمای تاریخ هستیم و ما میراث‌دار بزرگانی، چون جابر و فردوسی هستیم و باید به این فکر کنیم که آن‌ها را تداوم دهیم و در کنار آن میراث‌دار ۱۷ هزار شهیدی هستیم که رسالتی بس سنگین است.

رشیدیان گفت: ما مسوول شهری هستیم که پایتخت فرهنگی جهان اسلام شده است و ظرفیت این را دارد که نقطه تعامل و گفتگو بین مسلمانان شود.

وی افزود: مشهد شهر علم و دانش و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های قدرتمند است و ما باید از ظرفیت‌های علمی و دانشی این شهر استفاده کنیم و از همدلی و هم‌زبانی برای حل مشکلات شهری استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید ظرفیتی فراهم کنیم که نقاط قوت شورای شهر گذشته را تداوم و انسجام بخشیم و نقاط آسیبی که برای هر دوره‌ای ممکن است پیش آید، بررسی کنیم و قوت بخشیم.

رشیدیان گفت: باید به مردم به عنوان، ولی نعمتان در تصمیم گیری‌های کلان خود توجه کنیم و باید از همه ظرفیت‌های شهر استفاده کنیم و اجازه ندهیم نگاه‌های جناحی و سیاسی ما را از همه ظرفیت‌ها محروم کند که اگر چنین چیزی شود ظلم به شهر و شهروندان است.

وی افزود: برای ما همدلی و هم‌دستی توام با برنامه ها‌ی هدفمند برای حل معضلات مردم مهم است و برنامه‌های شورا باید بتواند انگیزه ساز برای مشارکت مردمی و پرتعامل با مردم و کارشناسان و متخصصان و شهرداری بر اساس کار و برنامه هدفمند باشد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: مشهد باید بتواند ویترین و تابوی توانمندی‌های ایران اسلامی باشد تا با تمدن فرهنگی خود در آسمان شهر‌های جهانی بدرخشد.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.