دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی؛

تحقق حقوق شهروندی سرلوحه سیاست داخلی دولت دوازدهم

دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: تحقق حقوق شهروندی سیاست داخلی مورد توجه دولت دوازدهم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در مراسم گشایش پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد افزود: با اهتمام دولت دوازدهم در تحقق حقوق، می‌کوشیم با تحقق بند بند منشور حقوق شهروندی بتوانیم قدم‌های جدی در شهر‌ها و روستا‌ها برداریم.

وی افزود: در کلانشهر مشهد نیز به عنوان پایتخت معنوی کشور باید شاهد تحقق شعار 'شهر امید، شهر زندگی' باشیم.

دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی   همچنین بر اهمیت و جایگاه شورای اسلامی در شهر‌ها و روستا‌ها تاکید کرد و گفت: شورا‌ها نهاد‌هایی برآمده از مردم هستند و باید به عنوان بازوی نظارتی مدیریت شهری کارآمدترین نظام مردمی را به منصه ظهور برساند.

مولاوردی گفت: فرصت‌ها و چالش‌های شهر را باید تشخیص داد. شورا‌های شهر و روستا باید با ارائه راه حل‌های نوآورانه برای حل معضلات شهری در زمینه رشد اقتصاد شهری و شناسایی مناطق اولویتدار اقدام کنند.

وی بر لزوم تحقق شاخص شکوفایی شهری تاکیدکرد وگفت: برای تحقق این شاخصه و نیل به شاخصه‌های 'شهر سبز سازمان ملل' شهر‌هایی در جهان به عنوان پایلوت انتخاب شده که شهر قزوین نیز از جمله همین شهر‌ها است.

دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی افزود: توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی، در اسلام از شاخصه‌های شهر‌های اسلامی است و مفاهیم شهرسازی در عصر کنونی باید مقدمه‌ای برای ظهور و بروز شهر‌های نوین اسلامی در جهان باشد.

مولاوردی گفت: شهر‌های اسلامی باید پایدار ساخته شوند. باید از توانایی جوانان در ساختن شهر‌های اسلامی استفاده شود.
وی افزود: رعایت زیبایی، استحکام بنا، تسهیل خدمات رسانی، عدالت محوری، توجه به نیاز‌های معلولان و جانبازان، نگاه عدالت گستر به اقشار محروم و بانوان باید در توسعه شهر‌ها مورد توجه قرار گیرد.

دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: راه آرمانشهر مد نظر ما با توجه به مجموعه این شاخص‌ها می‌تواند محقق شود البته باید اهتمام جدی همگانی برای تحقق آن وجود داشته باشند.

مولاوردی افزود: هر شهر پیوند طبیعی با حقوق شهروندی دارد. در توسعه شهر‌ها باید بازخوانی حوزه زنان در امور حقوق شهرندی مورد توجه باشد و نباید فقط به تفکیک محل حضور زنان و مردان توجه کرد. به منظور تحقق حقوق زنان در شهر‌ها باید ماموریت‌ها و کارویژه‌های جدیدی برای شورا‌های شهر و روستا تعریف شود.
 
وی گفت: در تحقق حق زنان در شهر‌ها در سطح مدیریت دموکراتیک محلی نیازمند قوانینی برای حضور زنان در محل تصمیم سازی‌ها هستیم. در توسعه شهری شهر امن برای زنان، کودکان و امنیت برای همه باید مدنظر باشد.

دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی افزود: در برابر ورود مدرنیته نیز نباید مقاومت کرد. باید برای توسعه شهری راه چگونگی رویارویی با مدرنیته طراحی، برنامه‌های لازم طراحی و هدف غایی از توسعه تعریف شود.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

گشایش پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با حضور دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.