جوانان دارای مهارت، طعم بیکاری را نمی‌چشند

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: جوانان دارای مهارت، طعم بیکاری را نمی‌چشند زیرا این افراد با مهارت خود می‌توانند علاوه بر خود برای دیگر افراد جامعه نیز کارآفرینی کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های کردستان دیروز در روند بازدید از کارگاه‌های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی سنندج ضمن تقدیر از همکاری ها و تعاملات گسترده اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در امر ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان گفت: بازگشت به زندان در بین آن دسته از زندانیانی که در طول مدت محکومیت خود زیرپوشش آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند بسیار کمتر از سایر افراد است.

 وی بیان کرد: توسعه و ترویج بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در  سطح زندان‌های استان می‌تواند بستر را برای توانمند کردن زندانیان و ایجاد بستر برای اشتغال‌زایی آنان بعد از دوران محکومیت فراهم سازد.

 ابراهیمی  افزود: جوانان دارای مهارت، طعم بیکاری را نمی‌چشند زیرا این افراد با مهارت خود می‌توانند علاوه بر خود برای دیگر افراد جامعه نیز کارآفرینی کنند و همین امر موجب کاهش چشمگیر بزه و ایجاد امنیت اجتماعی و جامعه‌ای توسعه یافته خواهد شد.

 مدیرکل زندان‌های کردستان بیان کرد: متاسفانه بیش از 70% محکومین بیکار و فاقد شغل و مهارت هستند، که ضرورت دارد این افراد از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده تا پس از پایان دوره محکومیت و بازگشت به جامعه بتوانند برای خود شغلی را اختیار کنند.

انتهای پیام/ م ح

70% محکومین بیکار و فاقد شغل و مهارت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.