مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه

ناظران ذبح بر روند کشتار نظارت شرعی دارند

همایش یک روزه ناظران ذبح شرعی کشتارگاه‌های استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در تمامی کشتارگاه‌های استان ناظران ذبح شرعی بر روند کشتار نظارت شرعی دارند.

حجت‌الاسلام یوسفی‌نیا بر اهمیت توجه و پیگیری بیشتر در خصوص نظارت بر ذبح شرعی تاکید کرد و گفت: ذابحان شرعی نیز باید در کنار ناظران بهداشتی دامپزشکی بر روند کشتار نظارت لازم و کافی را داشته باشند.

نادر پرور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز گفت:  با وجود فعالیت این افراد و رعایت تمام مسائل شرعی برای ذبح و مسائل بهداشتی در روند کشتار دام و طیور مردم می‌توانند با اطمینان خاطر گوشت و فراورده‌های خام دامی را از مراکز معتبر و مجاز تهیه و مصرف کنند.

پرور  با اشاره به فعالیت 12 کشتارگاه سنتی و یک کشتارگاه صنعتی دام و نیز 6 کشتارگاه صنعتی طیور در استان کرمانشاه، بیان کرد: بر فعالیت تمامی این کشتارگاه‌ها ناظران بهداشتی دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی نظارت کامل دارند.

این مسؤول به فعالیت 24 ناظر شرعی فعال در کل استان اشاره و بیان کرد: این افراد همگی آموزش دیده هستند و بر فعالیت ذابحان کشتارگاه‌ها نظارت کامل می کنند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور نیز گفت: در حال حاضر به فکر راه‌اندازی برند حلال برای کشتارگاه‌ها و کارخانجات بزرگ کشور هستیم.

حجت‌الاسلام حمزه کلانتری با بیان اینکه در حال حاضر چندین برند حلال توسط موسسه استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی به صورت 2 امضایی صادر شده است، گفت: تاکنون این موضوع در برخی کشتارگاه‌های طیور به صورت تشویقی انجام شده و درصددیم تا این امر را برای تمام کارخانه‌جات و کشتارگاه‌هایی که با فرآورده‌های خام دامی ارتباط دارند اجباری کنیم.

وی افزود: برندهای حلال تا قبل از این از کشورهای ترکیه، مالزی و... به بازار جهانی عرضه می‌شد و در حال حاضر با همکاری سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی و موسسه استاندارد نیز عرضه می‌شود.

این مسؤول به پر سود بودن برند و غذای حلال در جهان اشاره کرد و یادآور شد: حضور ایران در بازار صادراتی محصولات با برند حلال در جهان و در دست گرفتن این بازار بسیار حائز اهمیت و پر سود خواهد بود.

کلانتری در ادامه با تاکید بر لزوم پایبندی هرچه بیشتر بر قانون صید و نظارت ذبح شرعی دامپزشکی از ناظران ذبح شرعی خواست که طبق موازین این قانون رفتار کرده و تمام رفتار آن‌ها در زمینه امور ذبح شرعی باید فقط مر قانون باشد.

 

انتهای پیام/ز

نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه های استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.