رزمایش ترومایی حین انفجار تروریستی در مهران برگزار شد

رزمایش ترومایی حین انفجار تروریستی به منظور ارتقا سطح کمی و کیفی نیروهای عمل کننده حوادث غیرمترقبه برای خدمات رسانی به زائران اربعین در شهر مرزی مهران برگزار شد.

رزمایش ترومایی حین انفجار تروریستی در مهران برگزار شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، پرویز شریفی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام در حاشیه این رزمایش ترومایی حین انفجار تروریستی گفت: ایجاد آمادگی برای مقابله با سناریوهای فرضی داعش و دیگر گروهک های تروریستی در ایام اربعین حسینی ضروری است.

شریفی اضافه کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین، گردهمایی بزرگی از ملت های مختلف جهان است که تنها جنبه مذهبی ندارد بلکه نمایشی از قدرت و عظمت جهان اسلام است بنابراین اقدام های پیشگیرانه از هر نوع رویداد عمدی یا غیر عمدی منفی در جریان برگزاری این کنگره عظیم می کند.

وی افزود: مرز بین المللی مهران با توجه به نزدیکی به عتبات عالیات مهم ترین مسیر برای عزیمت زائران به عتبات عالیات بوده که با وجود حربه ها و توطئه های گروهک های تکفیری از امنیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز با بیان اینکه ایام اربعین حسینی حدود سه تا چهار برابر جمعیت ایلام وارد استان می شود، اضافه کرد: تجمعات انبوه همواره مستعد عملیات تروریستی است و سلامت یکی از مهمترین جنبه هایی است که در این تجمعات باید مورد توجه قرار گیرد.

علی دلپیشه اظهار کرد: یکی از مهم ترین تجمعات در دنیا راهپیمایی اربعین حسینی است و مرز مهران بدلیل نزدیکی به عتبات عالیات یکی از مهمترین و اصلی ترین دروازه های تردد زائران بوده بنابراین با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق، وجود گروهک های تروریستی و ناکافی بودن زیرساخت های بهداشتی درمانی در عراق، جنبه های گوناگون سلامت این اجتماع عظیم همواره از دغدغه های مسئولان حوزه سلامت استان است.

وی یادآور شد: بر این اساس رزمایش ترومایی حین انفجار تروریستی با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور، اداره کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، پدافند غیرعامل استان ایلام، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ایلام و دستگاه های انتظامی و امدادی استان در مرز مهران برگزار شد.

دل پیشه، شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه های درگیر، ارزیابی برنامه آمادگی و مقابله، ایجاد پست های فرماندهی، بررسی میزان اثربخشی و کارایی برنامه ها و افزایش مهارت ها و آگاهی مدیران و پرسنل را از اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

انتهای پیام/اس

برگزاری رزمایش ترومایی انفجار در مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.