خطر از بیخ گوش دام هاگذشت؛

10مورد احتمال ابتلا به تب کنگو درجیرفت منتفی شد

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: 10مورد دام مشکوک به تب کریمه کنگو در جنوب استان منفی گزارش شد.

10مورد احتمال ابتلا به تب کنگو درجیرفت منتفی شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  نسیم دریجانی ،رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: 10 مورد مشکوک و محتمل CCHFدر جنوب کرمان گزارش گردیده است که در تشخیص قطعی همه موارد منفی می باشند.

وی افزود : اقدامات این اداره کل در راستای کنترل بیماری شامل مبارزه با انگلهای خارجی دام و اماکن دامی و انجام فعالیتهای ترویجی می باشد.وی عنوان کرد: بالغ بر 306924 راس دام سبک و 74130 راس دام سنگین و 797470 متر مربع جایگاه دام تاکنون توسط بخش دولتی سمپاشی گردیده است.

وی تاکید کرد: به منظور ارتقا آگاهی دامداران در خصوص این بیماری فعالیت های ترویجی متنوعی صورت گرفته است که می توان به برگزاری 31 دوره ترویجی،ضبط و پخش برنامه های رادیویی، تلویزیونی و فعالیت در فضای مجازی و چاپ بروشور و تراکت اشاره کرد.

وی تصریح کرد: تنها راه مقابله با بیماری تب کنگو سم پاشی محل نگهداری دام ها و رعایت بهداشت در استفاده از گوشت دام های ذبح شده است.

تب کریمه کنگو بیماری خونریزی دهنده وخطرناکی است که در صورت ابتلا دام امکان انتقال به انسان وحتی مرگ را برای وی ممکن می کند.

 

انتهای پیام/ح

وجود تب کنگو در دام های جیرفت منتفی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار