اشرف غنی:

پلان چهارساله امنیتی آماده است/کلمه افراد مسلح غیرمسئول دیگر از میان رفته است

رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان با سربازان و افسران قول اردوی ۲۰۵ اتل قندهار دیدار کرد.

اشرف غنی: پلان چهارساله امنیتی آماده است/کلمه افراد مسلح غیر مسئول دیگر از میان رفته استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در این دیدار ابتدا جنرال شریف یفتلی لوی درستیز وزارت دفاع ملی خطاب به اشرف غنی گفت که توجه و حمایت شما ما را به پیروزی حتمی باورمند می‌سازد.

یفتلی افزود که ما تلاش می کنیم که دستاوردهای سال گذشته را حفظ و ثبات را تامین کنیم. دشمن با تبدیل کردن تکتیک‌های جنگی، می‌خواهند که در ولسوالی‌های دور دست حملات را انجام داده، آنان را به سقوط مواجه سازند، مگر نیروهای شجاع و دلیر امنیتی ما به منظور سرکوب دشمن در هر جا به دنبال آنان می‌روند.

لوی درستیز وزارت دفاع ملی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور شب و روز در راستای دفاع از کشور تلاش و مبارزه می کنند.

وی افزود که هماهنگی و ظرفیت در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به وجود آمده و با گذشت هر روز موثریت استعمال قوه بیشتر می گردد.

مدیر پیژند قول اردوی ۲۰۵ اتل، حکم رئیس جمهور را در رابطه به ترفیعات شماری از بریدملان قرائت کرد.

رئیس جمهور غنی گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی توانسته‌اند که اهداف استراتیژیک دشمن را خنثی سازند. آنان می‌خواستند که خون هموطنان ما را در لوی قندهار بریزانند، اما در اثر قهرمانی شما خون خودشان ریخت و اجساد شان در میدان جنگ باقی ماند.

رئیس جمهور کشور به روح شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اتحاف دعا کرده، گفت که این‌ها فرزندان واقعی این سرزمین هستند. وی افزود که با خانواده ها و یتیمان آنان تعهد داریم و حتمن  به آنان رسیدگی می‌کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که هماهنگی میان نیروهای امنیتی و دفاعی بیشتر شده و وضعیت جنگ را تغییر داده است. وی وحدت و هماهنگی نیروهای امنیتی و دفاعی را عامل قوت آنان دانست. رئیس جمهور غنی منسوبین از قول اردوی ۲۰۵ اتل به خاطر رهبری سالم، هماهنگی، ایجاد قطعه ریزرفی ۵۰۰ نفره و ترمیم وسایل و تجهیزات، تشکری کرد.

رئیس جمهور اظهارداشت که نیروهای امنیتی و دفاعی در جریان دو نیم سال گذشته، راه ده ساله را پیموده‌اند و در دو نیم سال دیگر این مسیر را تکمیل خواهند کرد. وی با تاکید گفت که منحیث سرقوماندان اعلی قوای مسلح به شما افتخار می‌کنم.

اشرف غنی با اشاره به فیصله اخیر رئیس جمهور امریکا گفت که در اثر قهرمانی های شما یک گام بزرگ تاریخی برداشته شد و بعد از این همکاری‌های بین المللی با افغانستان به زمان محدود نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که تا اکنون تمام فشار ها بالای نیروهای امنیتی و دفاعی بود و به برکت شما امروز مردم ولایت کندهار گفتند که امنیت در این ولایت بهتر شده است، اما خواستار برق و پروژه‌های انکشافی دیگر بودند. وی افزود که از این پس باید ادارات ملکی، محاکم و ادارت این مسئولیت ها را به دوش گیرند و برای مردم خدمات بیشتر ارائه کنند.

وی گفت که پلان چهارساله امنیتی آماده است و هدف بلند آن است که استعمال قوه تنها در صلاحیت نیروهای امنیتی و دفاعی ما می‌باشد. وی افزود که کلمه افراد مسلح غیر مسئول دیگر از میان رفته است.

رئیس جمهور با اشاره به دیدارهای جداگانه اش با سربازان،بریدملان، افسران و مسئولین قول اردوی ۲۰۵ اتل، گفت که تمام خواست‌ها و پیشنهادات شما را یادداشت کردم و برای حل آن اقدامات خواهد شد. وی افزود که مشکلات موجود در زمینه اعاشه سربازان قابل قبول نیست و باید به صورت اساسی حل گردد.

اشرف غنی کشور خطاب به مسئولین و منسوبین قول اردوی ۲۰۵ اتل گفت که از شما و خانواده هایتان تشکری می کنم که مانند شما فرزندان صادق تربیت کرده اند و تمام ما به شما افتخار می‌کنیم.

در پایان این دیدار قوماندان قول اردوی ۲۰۵ اتل گفت که با خدا بخاطر خدمت به ملت و افغانستان تعهد کرده‌ام و در این راستا از هیچگونه قربانی دریغ نخواهم کرد. وی خطاب به رئیس جمهور گفت که تمام هدایات شما را گرفتم و به شکل اساسی آنرا تطبیق خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار