با هدف فشار بر کره شمالی؛

تحریم آمریکا علیه 10 نهاد و 6 فرد چینی و روسی

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه چند شرکت و فرد از روسیه و چین را به بهانه اعمال فشار بر کره شمالی هدف تحریم‌های جدید قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا روز سه شنبه 10 سازمان و شش فرد چینی و روس را در ارتباط با مناقشه کره‌شمالی در فهرست تحریم قرار داد.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز به نقل از وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، واشنگتن نام چهار شهروند روسی را به فهرست تحریم‌ها علیه کره شمالی اضافه کرد.

به نوشته رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد 10 شرکت و 6 فرد از چین و روسیه را که به برنامه موشکی کره شمالی کمک کرده‌اند و یا وارد معاملات انرژی با این کشور شده‌اند، در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. 

طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا این تحریم‌ها در پی تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت آزمایش موشکی کره شمالی اعمال شده‌اند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در این بیانیه  اعلام کرد: وزارت خزانه داری با هدف قرار دادن افرادی که از توسعه برنامه های هسته ای و بالستیک کره شمالی حمایت می کنند و با جدا کردن آنها از نظام مالی آمریکا به افزایش فشار بر پیونگ یانگ ادامه خواهد داد.

او افزود: غیر قابل قبول است که افراد و شرکت‌ها در چین و روسیه یا سایر کشورها به کره شمالی این امکان را بدهند که درآمدهایی را برای توسعه سلاح های کشتار جمعی به دست آورد.

در این بیانیه، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا 6 شرکت چینی، یک شرکت روسی، یک شرکت از کره شمالی و دو شرکت مستقر در سنگاپور را به همراه 6 فرد شامل 4 تبعه روسی، یک چینی و یک تبعه اهل کره شمالی هدف تحریم قرار داده است.

انتهای پیام/

10 نهاد و شش فرد چینی و روسی در فهرست تحریم آمریکا علیه کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار