ساماندهی کودکان کار استان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: متکدیان و کودکان کار و خیابانی در شهرهای مختلف این استان از جمله یاسوج شناسایی، جمع آوری و ساماندهی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛    فتاح محمدی  در نشست کاهش آسیب های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 2 مقوله تکدی گری و وجود کودکان کار و خیابانی تنها یک معضل نیست بلکه سرآغازی برای افزایش آسیب های اجتماعی و ناامنی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ساماندهی کودکان کار و خیابانی بر عهده بهزیستی است، افزود: باید با حمایت دیگر دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در راستای شناسایی، جمع‌ آوری و انجام اقدام های حمایتی، آموزشی و مددکاری برای آنها تلاش شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کودکان کار و خیابانی در معرض آسیب های متعدد از جمله محرومیت از آموزش هستند که چنین امری دچار شدن آنان به آسیب های اجتماعی جدی تر را به دنبال دارد.

محمدی عنوان کرد: باید زمینه آموزش، توانمندسازی، فرهنگ سازی و حمایت از کودکان کار و خیابانی کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش فراهم شود تا از قرار گرفتن در معرض دیگر آسیب ها دور بمانند.

وی ابراز داشت: بین کودکان متکدی کهگیلویه و بویراحمد و آنهایی که برای کسب درآمد و گذران زندگی کار می کنند باید تفکیک قائل شد.

محمدی گفت: برای آن عده از کودکان کار و خیابانی کهگیلویه و بویراحمد که دارای فن خاصی هستند باید ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ساماندهی کودکان کار و خیابانی یک فرآیند به هم پیوسته بوده و هرگونه کم کاری یا سهل انگاری در استان توسط دستگاه های متولی در زمینه ساماندهی آنان قابل توجیه نیست.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی با اشاره به ساختار فرهنگی خاص حاکم بر کهگیلویه و بویراحمد و فقر و محرومیت خانواده های آن به ویژه در حاشیه شهرهای استان، اظهار داشت: بخش عمده ای از کودکان کار و خیابانی این استان به عنوان نان آور خانواده چاره ای جز کار کردن برای امرار معاش خانواده هایشان ندارند.

بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی قادر به آسیب شناسی معضل کودکان کار و خیابانی نیست.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری همه جانبه دیگر دستگاه های اجرایی این استان برای جلوگیری از روند افزایشی آمار کودکان کار و خیابانی استان شد.

حجت الاسلام میرمحمدی بیان کرد: انتظار می رود دیگر دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرداری ها، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، فنی و حرفه ای و نیروی انتظامی نیز بهزیستی استان را در راستای ساماندهی و جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی فراروی کودکان کار و خیابانی استان همکاری کنند.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 713 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 52 درصد در شهرها و مابقی نیز در مناطق روستایی زندگی می ‌کنند.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.