کریمی مطرح کرد؛

ضرورت توسعه همکاری آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه

معاون فرهنگی آموزش و پرورش تهران از ضرورت توسعه همکاری این نهاد با حوزه‌های علمیه برای تقویت آموزش دینی دانش آموزان خبر داد.

ضرورت توسعه همکاری آموزش و پرورش با حوزه های علمیهبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران در دومین جلسه قطب یک کشوری ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش که امروز در کانون مفتح تهران برگزار شد،  با اشاره به اینکه در زمینه همکاری با حوزه علمیه اقدامات چندجانبه و ماموریت هایی در نظر داریم اظهار کرد: این همکاری ها با آگاهی از توان نمایندگان این دفتر بوده تا به بهترین شکل برای دانش آموزان آموزه های دینی و پرورشی ارائه دهیم.

وی افزود: دانش آموزان نیاز ویژه ای به آشنایی با حوزه های علمیه دارند چرا که نسل نوجوان کنجکاو بوده و می توان با شناخت صحیح از این عرصه به معرفی حوزه های علمیه بپردازیم.

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران گفت: یکی از راهکارهای تضمینی برای گسترش فرهنگ نماز ، حوزه های علمیه هستند، همچنین این حوزه ها می توانند تربیت دینی را به معنای واقعی به دانش آموزان آموزش دهند.

کریمی تصریح کرد: باید فطرت خداجویی را که برای ما به ودیعه گذاشته شده با ظرفیت های موجود اجرایی کنیم و در این مسیر با زبانی آرام به آموزش بپردازیم.

وی پاسخگویی به شبهات دینی را یکی دیگر از موارد مورد توجه برای دانش آموزان دانست و عنوان کرد: نوجوان علاقه مند است تا مسائل به روز را یاد بگیرد که باید با علم به این مسئله و همکاری با نهادهای مربوطه این چالش را برطرف کنیم.

ورود مبلغان به مدارس باعث ارتباطی سازنده میان حوزه و مدرسه شده است

کریمی اظهار کرد: از ویژگی های مورد توجه دفتر همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ورود مبلغان به مدارس است که باعث ارتباطی سازنده میان حوزه و مدرسه می شود که اگر این مسئله خروجی مثبتی نداشته باشد کاری بیهوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران تصریح کرد: امیدواریم همه ما با همکاری یکدیگر این ارتباط سازنده میان حوزه و مدرسه را ایجاد کرده و علاوه بر اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری به تربیت دینی دانش آموزان هم بپردازیم. چرا که این تعاملات موجب ارتقای سطح آموزه های دینی میان دانش آموزان و نسل نوجوان کشور می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار