کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان خبرداد:

افزایش وزش باد شدید در سیستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک روزهای جمعه و شنبه در شمال استان به اوج می رسد که در برخی نقاط به ویژه زهک و هیرمند حرکت شن های روان را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مرتضی فرجی اظهار داشت: بروز پدیده گرد و خاک که از اواخر هفته گذشته در شمال سیستان و بلوچستان آغاز شد روزهای جمعه و شنبه با اوج خود می رسد به گونه ای که حداکثر سرعت وزش باد در این مدت 90 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پدیده غالب در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان غبار محلی بوده و در بعدازظهرها گاهی وزش باد و رشد ابر نیز انتظار می رود.

فرجی با بیان اینکه سواحل سیستان و بلوچستان مه آلود بوده و دریای عمان به نسبت آرام است بیان کرد: زاهدان در شبانه روز گذشته با حداقل 16 درجه سانتیگراد و دلگان و ایرانشهر با حداکثر 44 درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.

بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.

انتهای پیام/ع

طوفان شن در سیستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار