روزنامه اکسپرس گزارش داد:

آمریکا در تلاش برای نابودی صنعت خودروسازی آلمان

عزم آمریکا برای نابودی صنعت خودروسازی آلمان، آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور را با بدترین کابوس خود روبرو کرده است.

آمریکا در تلاش برای نابودی صنعت خودروسازی آلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه اکسپرس در گزارشی نوشت، شهر اشتوتگارت که قلب صنعت خودروسازی آلمان محسوب می شود، هنوز از سنگینی محدودیت های اخیر برای خودروهای دیزلی و رسوایی تقلب در میزان آلاینده های خودروها، کمر راست نکرده است، اکنون باید با تهدید حضور گروه خودروسازی آمریکایی تسلا در این شهر دست و پنجه نرم کند.

گروه خودروسازی تسلا (که از پیشگامان تولید انبوه خودروهای الکتریکی به شمار می رود)، امیدوار است در میان تلاش های شکست خورده برای تولید خوروهای سبز، جایی برای خود باز کند، آن هم در زمانی که شرکت های خودروسازی آلمانی به تشکیل کارتل های مخفی به منظور دستکاری در میزان انتشار گازهای آلاینده خودروهای دیزلی متهم هستند.

غول های خودروسازی مانند دایملر، فولکس واگن و بی ام و، همه از این رسوایی که اعتماد به خودروسازهای آلمانی را زیر سوال برد، آسیب دیده اند. درحالی که این رسوایی تصویر آلمان را به عنوان یکی از قدرت های صنعت خودروسازی دوست دار محیط زیست خدشه دار کرده، شرکت تسلا یکی از بزرگترین مراکز فروش خود را در مرکز شهر اشتوتگارت گشوده است.

اشتوتگارت با وجود آن که مرکز صنعت خودروسازی آلمان محسوب می شود، برای مقابله با مشکل آلودگی هوا، اولین شهر این کشور خواهد بود که استفاده از خودروهای دیزلی را ممنوع می کند. درحالی که خودروسازهای محلی برای فروش محصولات خود به جای مراکز شهر بر حومه آن تمرکز کرده اند، به نظر می رسد آلمانی ها برای جایگزین کردن خودروهای خود با خودروهای سبز، تحت تاثیر شرکت آمریکایی تسلا قرار گرفته اند.

رینارد مولر، یکی از کارآفرینان محلی به گاردین گفت، من از طرفداران سرسخت کیفیت (محصولات خودروسازی) هستم و شرکت تسلا در این زمینه تاثیرگذار است.

اوو تیدمان، نیز که با تردید به عملکرد مرکل در زمینه خودروهای سبز، نگاه می کند نیز گفت، به مرکل برای متحد کردن اروپا و مقابله با آلودگی هوا رای داده اما وی در زمینه ناکام بوده است.

مرکل و آلمان متعهد شده اند تا در زمینه انرژی های پاک پیشگام باشند، با این حال بسیاری از رای دهندگان طرفدار وی نمی دانند که 40 درصد از انرژی های مورد نیاز این کشور از سوخت های فسیلی تامین می شود و تنها یک سوم از آن از منابع تجدید پذیر فراهم می شود.

دولت مرکل در ماه ژوئن، مانع از تصویب پیشنهاد اتحادیه اروپا برای ساخت ایستگاه های شارژ خودروهای برقی مانند محصولات ساخت شرکت تسلا شد. دونالد ترامپ، در ماه می با اعلان جنگ ضد صنعت خودروسازی آلمان، وعده کاهش صادرات خودروهای آلمانی به آمریکا را داد.

رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، آلمانی ها را بسیار بد خواند.

براساس گزارش اشپیگل، ترامپ در این دیدار گفته است، آلمانی ها میلیون ها خودرو در کشور ما می فروشند و ما به این وضعیت پایان خواهیم داد.

پیش تر در اوایل امسال، ترامپ پیشنهاد اعمال مالیات 35 درصدی بر خودروهای وارداتی را داد.

 

انتهای پیام/

آمریکا قصد نابودی صنعت خودروسازی آلمان را دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار