در هفته دولت صورت می‌گیرد

افتتاح بزرگترین واحد صنعتی پرورش کبک در خاش

بخشدار مرکزی خاش گفت: همزمان با آغاز هفته دولت، بزرگترین واحد صنعتی پرورش کبک سیستان و بلوچستان در بخش مرکزی خاش به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش در بازدید از بزرگترین واحد صنعتی پرورش کبک سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: همزمان با هفته دولت، اولین طرح پرورش صنعتی کبک استان است با امکان تمام چرخه تولید از تولید تخم تاتولید نهایی(گوشت) و بسته بندی در مجتمع فوق که از مصادیق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است در بخش مرکزی خاش به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: اجرای طرح فوق که یکی از طرحهای موفق بخش مرکزی است به منظور گشایش راه تولید گوشت سفید دیگر از گوشت متداول مرغ بوده و به تنوع و کیفیت گوشت سفید در استان می انجامد که بخش خصوصی مجرب و با دانش با حمایت دولت و ترغیب سرمایه گذار توسط جهاد کشاورزی شهرستان آماده بهره برداری شده است.

سرمایه گذار و بهره بردار طرح فوق نیز گفت : مجتمع پرورش کبک دوربن بخش مرکزی خاش ، در مساحت تقریبی هشت هزار متر در دامنه غربی کوه دهنه تاسیس شده است.

عباس جمالزهی افزود: این‌ مجتمع دارای یک واحد جوجه کشی بیست هزارقطعه ای کبک ،کشتارگاه وبسته بندی ،دو سالن کبک تخمگذار(مولد)با ظرفیت دو هزار و پانصد کبک مولد،و سالن پرورش رسما پنج هزار وگنجایش توسعه تا بیست هزار کبک گوشتی می باشد.

انبار دان طیور این واحد که مجهز به آسیاب و میکسر و بالابر می باشد ظرفیت انبار ، تهیه وآماده سازی دان بیشتر از نیاز فعلی را دارد که امکان توسعه تولید تخم و گوشت این پرنده را میسر می سازد.

وی گفت : این مجتمع که اولین واحد پرورش صنعتی کبک در استان است، با سقف تسهیلات سیصدو پنجاه میلیونی بانک کشاورری ودویست میلیونی سر مایه شخصی ، شروع گردیده است.

جمالزهی ادامه داد: پروژه بشکل مجتمع است که از پرورش کبک مولد(تخمگذار) وتولید تخم نطفه دار کبک شروع می شود،متعاقبا به سالن جوجه کشی و تولید جوجه یک روزه می رسد سپس در سالن پرورش اول، یک تا یک ونیم ماه نگهداری شده و برای پرورش نهایی تا سن رشد(چهارماهگی)به سالن دوم پرورش انتقال می یابند پس از چهار ماه تولید مجتمع به سالن کشتارگاه و بسته بندی منتقل می شود.

بهره بردار این طرح بیان کرد: مجوز پرورش این واحد 5 هزار کبک گوشتی و675 عدد تخم گذار است اما ظرفیت ساگن ها و تجهیزات بیشتر است ظرفیت نگهداری کبک تخم گذار 2 هزار و 400 عدد، ظرفیت دستگاه های جوجه کشی(ستر و هچر)20 هزار وظرفیت سالن های پرورش 25 هزار واحد است سرمایه‌کذاری انجام شده تاکنون 700میلیون تومان بوده که 350میلیون آن تسهیلات بانک کشاورزی و مابقی سرمایه شخصی مصرف شده است.

انتهای پیام/ع


بزرگترین واحد صنعتی پرورش کبک درخاش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار