در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رسانه ابزاری قدرتمند در جنگ نرم است

مدیر شبکه رادیو جوان گفت: با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری، در فضای جنگ نرم رسانه‌ها ابزاری قدرتمند شمرده می‌شوند.

علی سیفی مدیر شبکه رادیو جوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اهداف و نگاه ویژه مقام معظم رهبری به جنگ نرم، گفت: رسانه ابزاری قدرتمند در جنگ نرم است و مقام معظم رهبری نیز در خصوص جنگ نرم به دلیل اهمیت و تاثیر گسترده آن تاکید دارند، هدف این جنگ عمدتا رسانه‌ای، تضعیف سیاسی و فرهنگی کشورهای مورد هجمه دشمن است.

 وی ادامه داد: رسانه‌های معاند با شیوه‌های مختلف در چندین زمینه فعالیت می‌کنند که باید به منظور شناخت بیشتر جنگ نرم، ابعاد آن را مرور کنیم. ایجاد یاس و دلسردی در جامعه، اختلاف‌افکنی بین اقوام ایرانی، تلاش برای بحرانی نشان دادن وضعیت جامعه به لحاظ سیاسی و اقتصادی، تضعیف فرهنگی و ارزشی جامعه و در نهایت تلاش برای نشان دادن ناکارآمدی نظام، از ابعاد مهم جنگ نرم هستند.

 مدیر شبکه رادیو جوان، در خصوص ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان کرد: رادیو جوان با توجه به جامعه مخاطبان به خصوص جوانان کوشیده است با تدوین دقیق محتوا و خلاقیت در فرم برنامه‌ها، بر اساس اهداف تدوینی که این مورد مهم‌ترین آن است، حرکت کند.

 وی با اشاره به اهداف این شبکه در خصوص تولیدات جنگ نرم گفت: اهداف شبکه رادیو جوان در این حوزه به این شرح است: ایجاد فضای شاد و پرنشاط در برنامه‌ها، امید و خودباوری در جوانان برای ساختن ایرانی آباد با شعار «جوان ایرانی محور پیشرفت»، روشنگری در خصوص ابعاد جنگ نرم و استعمار فرانو، حفظ و اعتلای فرهنگ، هنر و هویت اسلامی- ایرانی، تعمیم و اشاعه ارزش‌های الهی- انسانی در روابط فردی و اجتماعی جوانان با محوریت خانواده، تشریح دستاوردهای علمی و توانمندی دانشمندان ایرانی در صنایع مختلف و دستاوردهای صنایع دفاعی  است.

 سیفی در پایان خاطرنشان کرد: اهداف دیگر رادیو جوان در ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس عبارت است از: روشنگری برای نسل جوان در خصوص وقایع دفاع مقدس، تشریح و تبیین فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، تشریح دستاوردهای نظامی و علمی در دوران دفاع مقدس، تحلیل جنگ نرم و هجمه فرهنگی استکبار پس از دوران دفاع مقدس و روشنگری در این باره.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.