نیاز ضروری مردم ملکشاهی به راه اندازی دستگاه های سونوگرافی و رادیولوژی

نبود خدمات پزشکی همچون سنوگرافی و رادیولوژی در شهرستان ملکشاهی باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم و مراجعه به مرکز استان شده که راه اندازی این دستگاه ها از مطالبه های جدی مردم این منطقه است.

نیاز ضروری مردم ملکشاهی به راه اندازی دستگاه های سونوگرافی و رادیولوژی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،ملکشاهی از معدود شهرستان های کشور است که فاقد بیمارستان و یا مرکز بهداشت و درمان مجهز است و نبود امکانات پزشکی و پزشک متخصص باعث مراجعه مردم به مرکز استان می شود که مشکلات ایاب و ذهاب و هزینه های آن باعث رنج مردم شده است.

در جریان سفر رئیس جمهوری به استان ایلام و بازدید وزیر بهداشت از شهرستان پروژه احداث یک دی کلینیک تخصصی با اعتبار اولیه 80 میلیارد ریال در شهرستان آغاز شد و این پروژه هم اکنون در دست احداث است که تا زمان بهره برداری از این پروژه مردم نیازمند ارائه خدمات پزشکی بویژه دستگاه های سنوگرافی و رادیولوژی که بیشترین مراجعات را دارند می باشند.

نبود زایشگاه مناسب و کمبود پزشک و نیروی انسانی ماهر و متخصص از دیگر مواردی است که باعث بیشترین ایاب و ذهاب مردم این شهرستان به مرکز استان می شود که باید برای آنها چاره اندیشی شود.

از سال گذشته با پیگیری های فرماندار و دیگر مسئولان اقدامات ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان صورت گرفته و وضعیت حوزه سلامت شهرستان به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء یافته که نباید این خدمات ارزشمند را نادیده گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملکشاهی در این ارتباط گفت: سال 95 یک دستگاه سنوگرافی توسط یکی از خیرین خریداری و در این مرکز نصب شد که متأسفانه بعلت نبود پزشک متخصص این دستگاه بلا استفاده مانده است.

صمیر جمشیدی بیان کرد: تنها دستگاه رادیولوژی این مرکز نیز قدیمی بوده و فاقد کیفیت مناسب جهت عکس برداری و تشخیص پزشکی است و بیماران به ناچار به مرکز استان مراجعه می کنند.

وی اظهارکرد: با پیگیری های فرماندار و دیگر مسئولان با دانشگاه علوم پزشکی قرار شده در آینده نزدیک یک دستگاه جدید رادیولوژی در اختیار شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملکشاهی افزود: به منظور کاهش مراجعات مردمی به مرکز استان 2 روز در هفته پزشک متخصص داخلی و اطفال در مرکز بهداشت و درمان شماره یک ولیعصر شهر ارکواز به مردم خدمات لازم را ارائه می دهند.

جمشیدی تکمیل مرحله نخست ساختمان دی کلینیک ، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه مرکز بهداشت و درمان شهر ارکواز و روستای گنبد پیرمحمد ، احداث چهارخانه بهداشت روستایی ، راه اندازی مرکز جامع خدمات سلامت در شهر مهر ، احداث ساختمان اداری مرکز بهداشت و درمان را از جمله اقداماتی برشمرد که از ابتدای سال جاری انجام گرفته است.

شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و سال 85 به شهرستان ارتقا یافت.

این شهرستان دارای چهار مرکز بهداشت و درمان و 11 خانه بهداشت روستایی است که 9 پزشک عمومی در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ د

نیاز ملکشاهی به راه اندازی  دستگاه سونوگرافی و رادیولوژی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.