استقبال وزیر دفاع انگلیس از راهبرد جدید ترامپ در قبال افغانستان

وزیر دفاع انگلیس از راهبرد جدید «دونالد ترامپ» درباره ادامه حضور نظامی آمریکا در افغانستان، حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «مایکل فالون»، وزیر دفاع انگلیس، در حمایت از راهبرد جدید آمریکا درباره افغانستان اظهار داشت: تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، برای باقی ماندن نیروهای نظامی در افغانستان از سوی لندن مورد استقبال قرار می‌گیرد. در تماسی که من روز گذشته با ژنرال «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، داشتم با وجود برخی چالش‌ها، در این مورد اتفاق نظر داشتیم. ما باید به حضور نظامی در افغانستان ادامه دهیم تا به بازسازی دموکراسی شکننده این کشور کمک و تهدیدات گروه‌های تروریستی علیه غرب را کمتر کنیم.

فالون در ادامه افزود: منافع ما در گرو این است که افغانستان موفق و امن‌تر شود. به همین دلیل است که دستور دادیم تعداد بیشتری از نیروهای انگلیسی در ماه ژوئن به افغانستان بازگردند.

ترامپ پیش از این اعلام کرد به این نتیجه رسیده است که خروج سریع نظامی از افغانستان پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی و ناپذیرفتنی دارد. خروج نیروها از افغانستان یک خلا بوجود می‌آورد که تروریست‌ها می‌توانند فورا آن را پر کنند.

این در حالیست که دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی وعده داده بود خیلی زود به طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان می‌دهد.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در واکنش به اعلام راهبرد جدید ترامپ گفت: می‌توانم به شما بگویم مورد جدیدی در سخنرانی او وجود نداشت و این سیاست بسیار غیرشفاف بود. ترامپ هم همان رفتار مغرورانه‌ای را که رؤسای جمهوری پیشین آمریکا، مانند جرج بوش داشتند، در پیش گرفته است. او با این کار فقط جان سربازان آمریکایی را به خطر می‌اندازد. ما می‌دانیم که چگونه از خود دفاع کنیم، استراتژی جدید هم چیزی را تغییر نمی‌دهد. ما تا آخرین نفس این جنگ را ادامه می‌دهیم.

 

انتهای پیام/

انگلیس از راهبرد جدید آمریکا درباره افغانستان استقبال کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار