مشهد؛ میزبان ۱۶ کشور اسلامی در جشنواره ملی جابربن‌حیان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:۱۶ کشور اسلامی از اول تا سوم شهریور ماه امسال، در ششمین جشنواره ملی جابربن‌حیان حضور خواهند یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، با توجه به نقش و اهمیت آموزش و پرورش که می‌تواند زمینه‌های لازم برای اقتصاد دانش‌بنیان را در مدارس فراهم سازد، جشنواره علمی کمک شایانی در تحقق این مهم دارد.

وی افزود: یکی از اهداف علمی و آموزشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحریک حس کنجکاوی و پژوهش‌محوری دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بوده که سبب تربیت دانش‌آموزانی با روحیه اکتشافی و ایده‌های خلاق می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه از اول تا سوم شهریور ماه امسال، مشهد میزبان و برگزار کننده ششمین جشنواره ملی جابربن‌حیان است، گفت: پیام اصلی این جشنواره، شکوفایی استعداد‌های دانش‌آموزان و تقویت مهارت‌های زندگی در آن‌ها است.

حقیقی با تاکید بر اینکه در این جشنواره، میزبان نمایندگان ۱۶ کشور اسلامی هستیم و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با یادگیری آموزش‌های لازم در این جشنواره شرکت می‌کنند، افزود: ۱۹۴ پروژه در این جشنواره شرکت کرده‌اند، علاوه بر این، این پروژه‌ها توسط تیم‌های سه یا چهار نفره ارائه شده است.

وی گفت: از هر پروژه یک نماینده شرکت می‌کند، در مجموع شرکت‌کنندگان این جشنواره حدود ۷۰۰ نفر از سراسر کشور هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه هدف جشنواره جابربن‌حیان، این است که بتواند چالش‌های نظام را توسط ایده‌های دانش‌آموزان برطرف کند، تاکید کرد: ۱۹۴ پروژه راه یافته به این جشنواره از ۳۲ استان کشور بوده و همه این پروژه‌ها، نشان دهنده دغدغه آتیه‌سازان ایران است.

حقیقی در این جشنواره موضوعاتی همچون زیست محیطی ۲۲ درصد، پزشکی ۱۹ درصد، انرژی‌ها ۱۲ درصد، ریاضی ۴ درصد، نرم افزار ۲ درصد و سایر موارد ۴۱ درصد در پروژه‌های مذکور مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ۹۰ درصد شرکت کنندگان از حوزه شهری و ۱۰ درصد از بخش عشایری در این جشنوره شرکت کردند.

وی افزود: خراسان رضوی امسال با ۵۸۶ هزار و ۳۹۲ دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کرده است که در قالب ۲۳۵ هزار و ۴۱۲ پروژه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده، این پروژه‌ها به ۴ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در این استان اختصاص دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۵۰۳ پروژه به مرحله استانی راه یافت که از این تعداد ۱۲۵ پروژه طراحی ساخت، ۷۳ پروژه با محوریت آزمایش، ۶۶ پروژه مربوط به نمایش علمی و ۶۱ پروژه مربوط به طبقه‌بندی است.


انتهای پیام//ف. ج.

 


آغاز ششمین جشنواره ملی جابربن‌حیان از فردا در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.