امام جمعه موقت تهران؛

ائمه‏‌هدی (ع) مظهر تمام اسماء الهی هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: ائمه‌‏هدی (ع) در تمام دوران سنی خویش، رنگ خدایی داشتند، ایشان در تمام ابعاد زندگی و رفتاری‏شان تجلی‏‏گر صفات الهی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ حجت الاسلام صدیقی در شب شهادت امام جواد (ع) در حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه در دعای جوشن کبیر بیش از یک هزار اسم و صفت از خداوند متعال بیان شده است، گفت: ائمه‏‌هدی (ع) مظهر تمام اسماء الهی هستند.

وی تصریح کرد: انسان‏‌های دیگر نیز می‌‏توانند با عبودیت، مظهر برخی از صفات الهی باشند، خیلی از علما و اولیاء الهی با بندگی خداوند به این مقام‏‌ها دست یافتند.

امام جمعه موقت تهران گفت: ما اگر زندگی خویش را بر مبنای دستورات خداوند متعال و ائمه‏ معصومین (ع) برنامه‏ ریزی کرده و به آن عمل کنیم، یقینا به جایگاه عبودیت که یکی از برترین مقام‏‌هاست خواهیم رسید. مقام عبودیت با مجاهدت و مبارزه با نفس طولانی به دست می‏‌آید.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه امام جواد (ع) در همان ابتدای تولد، تکبیر خدای متعال گفتند، افزود: ایشان با همان سن کم‏شان به همه سوالات دینی و اعتقادی مردم جواب می‏دادند.

وی با اشاره به اینکه اهل ‏بیت (ع) از سوی خداوند حکیم موظفند تا انسان را با خالق هستی آشنا و آشتی دهند، گفت: ایشان آمده‏اند تا انسان را به خدای متعال وصل کنند. همه زندگی امام جواد (ع) و دیگر اهل بیت (ع) عبودیت محض خدای متعال است، توجه به سیره ایشان درس معرفت، عبودیت و جوانمردی به انسان می‏دهد.

وی با بیان اینکه عمل خیر و نیک ائمه‏ هدی (ع) مقطعی نبود، گفت: ما هم باید از ایشان بیاموزیم و کار خیر را به صورت مقطعی انجام ندهیم بلکه پیوسته آن را ادامه دهیم.

انتهای پیام//ف. ج.

 


اهل ‏بیت (ع) از سوی خداوند حکیم موظفند تا انسان را با خالق هستی آشنا و آشتی دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.