آیت الله نوری همدانی:

علمای اسلام در برابر فتنه انگیزی دشمنان یکپارچه شوند

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: باید تمام علما در یک نشست سالانه در قم یا تهران، برای ایجاد وحدت و همدلی بین جهان اسلام چاره اندیشی کنند.

علمای اسلام در برابر فتنه انگیزی دشمنان یکپارچه شوند به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید دوشنبه شب در دیدار جمعی از از ائمه جمعه کشور هندوستان گفت: امروز جبهه های مقاومت در عراق و سوریه و سایر کشورهای اسلامی، با قدرت در مقابل دشمنان ایستاده واز آرمان های اسلام دفاع می کنند، ولی باید همه مسلمانان مراقب ترفندهای دشمن باشند.

وی افزود: امروز دیگر برای مسلمانان مرزهای جغرافیایی مطرح نیست بلکه اصل بر عقیده است و باید با هم متحد شویم تا بتوانیم در برابر استکبار و نقشه های آنان مقاومت کنیم و بدانیم استکبار جهانی رفته رفته منفورتر و در نهایت سقوط خواهد کرد و مسلمانان طبق وعده الهی پیروز می شوند.

آیت الله نوری همدانی گفت: مستکبران برای ضربه زدن به اسلام و شیعه، داعش را به گونه ای تریبت کرده اند که کشتن ما را واجب بداند.

وی اظهار داشت: اسلام همیشه فریادگر می خواهد، ماهاتما گاندی با وجودی که مسلمان نبود ولی برای استقلال هند جهاد کرد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: عزت اسلام در سایه جهاد و شهادت است و تا مسلمانان مجاهد نباشند نمی توانند خود را از چنگال مستکبران نجات دهند.

نماز جمعه دارای جایگاه مهم و ارزشمندی است


آیت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جمعه گفت: نماز جمعه یک عبادت اجتماعی بسیار مهمی است که طبق روایت اهل بیت(ع)، ائمه جمعه باید در 2 خطبه نماز، سیاست های جهانی، رخدادهای دنیای پیرامون و مباحث مهم کشور را برای مردم تشریح، دوستان و دشمنان اسلام و نقشه مستکبران را تبیین و مردم را در برابر آنها بیدار کنند.

وی ادامه داد: در قرآن کریم هیچ گروهی به اندازه علما مورد تکریم قرار نگرفته است به همین دلیل این قشر بزرگترین مسئولیت را دارد و باید افراد شایسته و برجسته این رسالت بزرگ را بردوش داشته باشند.


آیت الله نوری همدانی گفت: تا کسی فقیه و اسلام شناس به تمام معنا نباشد نمی تواند به عنوان امام جمعه خطبه بخواند، مگر اینکه از طرف فردی که در صدر قرار دارد این کار مجاز باشد.


این مرجع تقلید گفت: همه ما باید در راستای انجام وظیفه خود با تمام وجود تلاش کنیم، امروز به برکت انقلاب اسلامی مسلمانان، محرومان و مظلومان آگاه و هوشیار شده و ماهیت سیاست های استکباری را می دانند.


آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: امام راحل نقاب استکبار را کنار زده و چهره شوم و استکباری آنها را برای جهانیان نمایان کرده است.


وی به علت عقب ماندگی مسلمانان اشاره کرد و گفت: کشورهایی مانند فرانسه، انگلستان و آلمان وقتی متوجه شدند که دین و علما باعث پیشرفت اسلام شده است ابتدا فرهنگ و سیاست خود را بر ما تحمل و دین را منزوی و علما را از صحنه خارج کردند به این طریق، سال ها میدان دار شدند، ولی با انقلاب اسلامی دست آنها کوتاه شد.


وی ادامه داد: امروز مردم باید بدانند تمام عقب ماندگی ها و انحطاط ها از طرف استکبار بوده است و ما باید منسجم باشیم و اجازه ندهیم دوباره اینها نفوذ کنند.


آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام حکومت و هدایت را به علما داده است، گفت: این 2 منصب از اهل بیت(ع) سرچشمه گرفته و بعد از آنها به علما می رسد، به همین دلیل جنبه الهی و قدسی دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.