انتقاد از مصرف بالای برق؛

جیرفتی ها قبض برق بالا دریافت می کنند

مصرف برق در شهرستان جیرفت ودیگر شهرهای جنوبی استان به سبب گرمای بیش از حد بالا است واین مسئله باعث صدور قبض هایی با قیمت بالا می شود.

جیرفتی ها قبض بالا را با برق زیاد دریافت می کنندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  غلامعباس انجم شعاع مدیر اداره‌ برق جیرفت گفت:  موردی که امسال به قبضهای برق اضافه شده تخصیص عوارض به اشتراک‌های روستایی است و عوارض هم طبق مصوب مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور از ۳۰ ریال به ۵۰ ریال اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه مبالغ قبضهای برق شامل تخفیف نیست، ادامه داد: برقی که توسط مشترکان استفاده می‌شود باید هزینه آن پرداخت شود.

وی با بیان اینکه جیرفت جزو مناطق گرمسیری درجه یک است و این منطقه ارزان‌ترین برق را در سطح کشور دارد، خاطرنشان کرد: هفت ماه ابتدای سال به‌خاطر اینکه مردم بتوانند از کولرگازی استفاده کنند نرخ برق مصرفی بی‌نهایت ارزان محاسبه می‌شود.

انجم‌شعاع با اشاره به دوره‌های صدور قبض برق منازل مسکونی و اشتراک‌های تجاری تصریح کرد: این فیش‌ها دو ماهه صادر می‌شوند اما متغیر بوده و گاهی ممکن است ۵۵ روز و یا ۶۰ تا ۶۲ روز صادر شوند اما نرخ همان دوماه محاسبه می‌شود.

وی گفت: اول کنتورها به صورت الکترونیکی قرائت، سپس دستگاه مورد نظر تخلیه شده و در نهایت در سیستم و با نرم‌افزار میزان برق مصرفی محاسبه و قبض صادر می‌شود و چون قرائت به‌صورت الکترونیکی و با دستگاه صورت می‌گیرد و انسان هیچ‌گونه دخالتی در آن ندارد لذا امکان اشتباه به صفر رسیده است.

انجم‌شعاع با اظهار تأسف از اینکه در این شهرستان به‌دلیل گرمای شدید مردم بیش از اندازه از برق استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: به همین دلایل در قبوض صادر شده مبلغ بالا است و مردم گله‌مند هستند اما اگر روی قبض صادر شده به کیلو وات مصرفی نگاه کنید متوجه می‌شوید مصرف کیلو وات برق مصرفی زیاد است.

مدیر اداره‌ برق جیرفت تصریح کرد: برای روستاهایی که فاقد برق هستند اگر طرح پیشنهادی به مرحله نهایی برسد و تصویب شود برق‌رسانی انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ح

مصرف برق مردم جیرفت بالا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.