مرادی: اردوهای تیم ملی وزنه برداری در شرایط خوبی برگزار می شود

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: اردوی تیم ملی در بهترین شرایط برگزار می شود و کادرفنی به دقت عملکرد ملی پوشان را زیرنظر دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان علی مرادی درباره توقع فدراسیون وزنه برداری از برنامه های آتی تیم ملی بیان کرد: قبل از هر چیز باید از حسن نیت ریاست و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به وزیر ورزش و جوانان و رای اعتماد آن ها به سلطانی فر تشکر کنم و به خانواده ورزش  و وزیر تبریک بگویم. امیدوارم او بتواند با حمایت دولت و مجلس برنامه هایش را پیش ببرد. از طرفی حس می کنم با توجه به رویکرد و علاقه سلطانی فر به امر ورزش به ویژه وزنه برداری، این رشته دوران موفقی داشته باشد.

او ادامه داد: پس از المپیک امور  وزنه برداری با قدرت اجرا می شود و برنامه های کادرفنی جوان تیم ملی از سوی فدراسیون مورد حمایت قرار گرفته است. با توجه به فاصله کوتاه رقابت های دانشجویان جهان و داخل سالن آسیا، قرار است برخی از ملی پوشان دانشجو در یونیورسیداد شرکت کنند و عملکردشان در آن رقابت ها مورد ارزیابی کادرفنی قرار گیرد. مسابقات لیگ هم در حد استانداردهای جهانی برگزار و از شرکت کنندگان در این رقابت ها تست دوپینگ گرفته می شود. سرمربی تیم ملی وزنه برداری عمکلرد ملی پوشان را در لیگ هم ارزیابی می کند.

مرادی درباره حضور تیم ملی وزنه برداری در رقابت های داخل سالن آسیا گفت: با شش وزنه بردار در این رقابت ها شرکت می کنیم. اردوی سطح دریا ما از جمعه هفته جاری در یکی از شهرهای نور و محمودآباد برگزار می شود. با توجه به اینکه به رقابت های جهانی نزدیک می شویم، وزنه برداران در مرز آمادگی 70درصدی قرار گرفته اند. امیدوارم به مرور ورزشکاران ما در اوج آمادگی قرار گیرند و با شایستگی در رقابت های آنهایم آمریکا شرکت کنند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری درمورد انتظارهایش از محسن بیرانوند در رقابت های داخل سالن ترکمنستان گفت: انتظار داریم وزنه برداری مدال های خوبی در  ترکمنستان کسب کند. شورای عالی فنی فدراسیون پس از این رقابت ها نظر مشورتی اش را درباره عملکرد بیرانوند اعلام می کند و برهمان اساس نسبت به ادامه همکاری با این مربی تصمیم می گیریم. البته خوش بینی زیادی به عملکرد بیرانوند دارم.

مرادی درمورد انتقادات قبلی وزنه برداران به امکانات اردویی تیم ملی گفت: در گذشته هم  کمیت و کیفیت اردوهای ما نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرفته در  بهترین وضعیت بود. باوجود محدودیت منابع، اردوی سطح ارتفاع و سطح دریای اخیر هم در شرایط خوبی برگزار شد. مردم علاقه زیادی برای حمایت مالی از وزنه برداری دارند و رویکرد مثبت رسانه ملی و رسانه های نوشتاری هم سبب شده این علاقه مندی بیشتر شود.

او افزود: قرار است به زودی تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون وزنه برداری و روستایی عشایری امضا شود و از این طریق مربیان و وزنه برداران توانمند شهرستانی و روستایی آموزش ببیند. با فدراسیون پزشکی- ورزشی هم در زمینه ضد دوپینگ و تغذیه ورزنه برداران تعامل مثبتی داریم. حتی در سطح بانوان هم برنامه های ویژه ای مدنظر فدراسیون وزنه برداری قرار گرفته است.

مرادی درباره تصویب پیش نویس اساسنامه کمیته ملی المپیک از سوی IOC گفت: این امر به فدراسیون ها اعلام شده و پس از اینکه هیئت دولت پیش نویس اساسنامه را تصویب کند، بار دیگر باید در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک ارزیابی شود. با انجام این اقدامات اساسنامه اصلی باید به تصویب IOC برسد. امیدوارم زمان به گونه ای مدیریت شود که انتخابات کمیته ملی المپیک با اساسنامه جدید انجام شود در غیر این صورت انتخابات به تاخیر می افتد. این پیش نویس به تازگی در اختیار ما قرار گرفته و جالب اینجاست مسئولان در ابتدا اساسنامه را به کمیته بین المللی المپیک ارائه کرده اند و سپس از اعضای مجمع نظر خواستند که این امر چندان درست نیست.

انتهای پیام/

اظهارات مرادی درباره وضعیت فدراسیون وزنه برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار