باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛

بدعت دقیقه نودی نعمت زاده در قیمت‌گذاری کالاها/ افزایش رانت و تبانی یا ایجاد فضای رقابتی!!

وزیر سابق صنعت در آخرین روزهای کاری خود طی دستورالعملی حذف برچسب قیمت بر روی برخی کالاها را ابلاغ کرد.

به گزارش صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی از مهرماه سال جاری برای خرید به سوپرمارکت ها و خرده فروشی ها رفتید و دیگر قیمت اجناس را روی آن کالا ندیدید، اصلا تعجب نکنید. این آخرین ابلاغیه نعمت زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت است که با ارسال نامه ای به سازمان‌های مسئول در زمینه قیمت گذاری و نظارت کالا، شرایط عدم الزام درج قیمت مصرف‌کننده برخی گروه کالایی را مشخص می‌کند.

در ابلاغیه وزیر صنعت آمده است: در راستای اجرای بند 23 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مشعر بر شفاف و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار و ایجاد فضای رقابتی سالم و بهبود فضای کسب و کار، رعایت توأمان حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و حذف واسطه‌های غیرضرور در زنجیره تأمین و توزیع کالا با هدف کاهش قیمت مصرف کننده و حداکثر نمودن منافع مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بازار رقابتی همچنین اجرای ماده 5 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی و ماده 15 قانون نظام صنفی و به جای الزام تولیدکنندگان به درج قیمت مصرف کننده بر روی کالا، طرح درج یا نصب برچسب قیمت توسط واحدهای خرده فروشی برای اجرا در خصوص کالاهای منتخب محصولات بیسکویت، شیرینی، کیک و شکلات، انواع چیپس و اسنک و محصولات صنایع سلولزی و بهداشتی در سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

به نظر می رسد اجرای این ابلاغیه نه تنها شفاف و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار به همراه نخواهد داشت، بلکه زمینه تبانی بین فروشندگان و در نتیجه متضرر شدن مشتریان را به همراه خواهد داشت.

علاوه بر موارد فوق این ابلاغیه با قوانین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هم در تضاد است، چراکه طبق ماده پنج این قانون به صراحت عنوان می‌کند که کلیه عرضه کنندگان (تولید کنندگان و فروشندگان نهایی کالا) باید قیمت محصول را اعلام کنند.

همه این ها در حالی است که این روزها تولیدکنندگان خود قیمت واقعی را روی کالاها به‌ویژه در محصولات صنایع غذایی و بهداشتی قیمت های نهایی و واقعی را روی اجناس مشخص نمی‌کنند تا از این طریق هم خود و هم فروشندگان حاشیه بازار، سود خود را افزایش دهند.

بطورمثال اگر قیمت تمام شده یک مایع شستشو 800 تومان باشد، قیمت فروش آن به فروشنده خُرد هزار و 500 تومان و قیمت مصرف‌کننده آن دوهزار تومان خواهد بود. حال اگر همین قیمت از روی کالا نیز حذف شود، تصور اینکه این بازار گسترده خرده فروشان با چه نابسامانی رو برو خواهد شد، دشوار است.

اما با این همه، متولیان و مسئولان صنعتی در کشور به شدت از این طرح حمایت کرده و معتقدند آزاد سازی قیمت ها با شیوه جدید منجر به رقابتی شدن بازار و افزایش بهره وری خواهد شد. 

نظارت به جای کنترل نظام قیمت

مهدی روغنی گلپایگانی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی  درخصوص حذف درج قیمت از برخی کالاها گفت: یکی از مطالبات بخش خصوصی همواره نظارت بر قیمت ها است اما کنترل نظام قیمتی کار غلطی است و نباید به بهانه رعایت حقوق مصرف کننده بازار را از شرایط رقابتی دور کرد.

وی افزود: تعیین قیمت بصورت غیرحرفه ای موجب شده تا تولیدکنندگانی که با هزینه های زیاد، کالای خود را تولید می‌کنند رغبت چندانی به ادامه تولید نداشته باشند.

روغنی گلپایگانی اظهار داشت: تصمیم وزیر صنعت برای حذف درج قیمت برخی کالاها که بیش از حد تولید می شوند و مجبور به فروش زیرقیمت آن شده اند، درست است اما این اتفاق باید در شورای اقتصادی مطرح و به ستاد تنظیم بازار ابلاغ می‌شد.

وی تصریح کرد: به جای کنترل قیمت باید یک مکانیزم دقیق نظارتی وجود داشته باشد و روش قهری و تعزیرات را به فراموشی سپرد.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران بابیان اینکه شیوه جدید  قیمت گذاری فقط برای برخی کالاها است، گفت: این کالاها زیر قیمت تمام شده به فروش رفته و بازار آنها رقابتی نیست . بطور کلی عرضه و تقاضا در بازار آزاد، قیمت را تنظیم می‌کند و نیازی به قیمت گذاری دستوری نیست.

وی تاکید کرد: این تلقی که کالایی باید با یک قیمت یکسان در همه جا توزیع شود، غلط است و باید به مردم حق انتخاب داد تا براساس تجربه، سلایق و نظام خدماتی کالا اقدام به انتخاب کالای مورد نظر با قیمت مناسب کند.

روغنی گلپایگانی در پایان بیان کرد : باید شرایطی را برای نظام آزاد گردش کالا و خدمات ایجاد کرد و تنظیم بازار را بر عهده عرضه و تقاضا گذاشت.

 بازرسی دقیق برای جلوگیری از تخلفات احتمالی

 محمدآقا طاهر رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی نیز در خصوص طرح حذف برچسب از روی کالاها اظهار داشت: این طرح آزمایشی بوده و از اول مهرماه انجام خواهد شد و طی آن واحدهای تولیدی قیمت کالا را بر روی آن درج نخواهند کرد.

رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی افزود: بر اساس قانون نظام صنفی هر کالایی باید قیمت فروش داشته باشد اما با این طرح، قیمت را واحدهای توزیعی و بر اساس موازین خاص اعمال خواهند کرد.

وی با بیان اینکه با این طرح هیچ گونه افزایش قیمتی صورت نخواهد پذیرفت، گفت: واحدهای فروش بر اساس فاکتور رسمی تولیدکنندگان قیمت گذاری خواهند کرد و سود آن مشخص شده که برای عمده فروشی 3 درصد و خرده فروشی 12 تا 15 درصد اعمال می شود.

آقا طاهر تصریح کرد: در حال حاضر برخی از کالاها بطور قانونی 30 تا 50 درصد گران تر به فروش می روند و قیمت ها واقعی نیستند.

 رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی در پایان بیان کرد: برای جلوگیری از تخلفات احتمالی ماهانه 30 هزار بازرسی از واحدهای فروش به انجام خواهد رسید.

 حذف قیمت اعتماد مشتریان را سلب می کند

خسرو فروغان رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  در خصوص حذف درج قیمت کالاها اظهار داشت: ناهماهنگی زیادی در فروش کالاها در بازار وجود دارد و با تغییر نوع اشتغال و کسب و کار در سالهای اخیر و ورود گسترده فروشگاه های زنجیره ای و فروش مجازی بی نظمی خاصی را در بازار ایجاد کرده است.

وی افزود: این بی نظمی بدلیل آن بود که زیرساخت ها برای این تغییرات وجود نداشت و موجب شد تا یک سردرگمی در نظام قیمتی کالاها به‌وجود آید، به‌طوری که مصرف کننده با قیمت های متفاوتی در خصوص یک کالا مواجه شد.

فروغان با بیان اینکه مردم نسبت به قیمت های درج شده روی کالاها اعتماد چندانی نداشتند، گفت: حتی اگر این قیمت ها از نظر خریدار کاذب باشد اما با حذف برچسب کالا این بی اعتمادی بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به آزادسازی قیمت ها بیان کرد: به هر حال باید به سمت آزادسازی قیمت ها به منظور رقابتی کردن بازار حرکت کرد اما این اقدام به زیرساخت هایی نیاز دارد و یک برنامه دقیق و بلند مدت را می طلبد.

به گفته فروغان اکنون تصمیم‌گیرندگان مختلفی در خصوص قیمت کالاها وجود دارد که رویکردهای متفاوتی دارند و مهمترین نکته برای آزادسازی قیمت ها یکسان شدن این رویکردها در قالب یک نگاه کارشناسی است.

 رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی ایران در پایان بیان کرد: دستورالعمل ابلاغی کارشناسی نشده بوده و بهتر بود که برای این کار شتاب‌زده عمل نمی شد.

  افزایش بهره وری با آزادسازی قیمت ها

محسن بهرامی ارض اقدس دبیر کارگروه تنظیم بازار کشور در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی نیز در همین راستا اظهار داشت: نباید این موضوع را خیلی حساس کرد چرا که کیک و بیسکوئیت و پفک و آدامس آنقدر در هزینه خانوار تاثیر گذار نیست که حذف قیمت آن معضلی را ایجاد کند.

وی افزود: این طرح یک قانون نیست بلکه دستورالعملی است که توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مطالعه و کارشناسی شده تا فضا بازار رقابتی شود.

بهرامی با اشاره به مشکلات متعدد نظام قیمتی بازار گفت: زیرساخت های نظام خرده فروشی به اصلاح نیاز دارد، تعداد واحدهای صنفی بدون پروانه کسب قابل توجه است، همچنین سهم فروشگا ه‌های زنجیره ای در فروش کالا اندک بوده که باید اصلاح شود.

وی در پایان گفت: آزاد سازی قیمت ها ضروری است و در روش فعلی با وضع قیمت ثابت برای کالا عملا بهره وری بی توجهی شده و کمکی به کاهش هزینه های تولید نیز نمی شود.

حال باید دید اتخاذ این تصمیم که تا یک ماه دیگر اجرایی می شود می‌تواند موجب افزایش بهره وری و رقابتی شدن بازار شود و یا توزیع کنندگان مجدداً درد سرساز خواهند شد و رانت و تبانی بیشتری در بازار را شاهد خواهیم بود.

فارغ از هر تصمیم که برای قیمت گذاری کالا گرفته شود مهم آن است که سازمان حمایت از مصرف کنندگان به رسالت خود عمل کرده و مانع از آن شود تا سودجویی برخی موجب شود تا مردم بیش از پیش متضرر شوند.

گزارش از هادی سیانکی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
جای تاسفه واقعا
Italy
قوام
۱۶:۱۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
چرا به جای عدم درج قیمت نظارت نمیشود که قیمت محصول واقعی قید گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
در کشور ۳ صنف رسمی داری, عمده فروشی, خرده فروشی, تولید کننده, پس تولید کننده باید جنس را به عمده فروش دارای جواز کسب بفروشد و عمده فروش هم جنس را به مغازه خرده فروشی دارای جواز کسب بفروشد, ولی الان تولیدکننده جنس خود را با قیمت ارزان به فروشگاه ها ...میفروشد
-
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
خدا خودش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
حذف قیمت اجناس باعث میشه یه عده سو استفاده کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
قیمت تمام شده مصرف کننده باید دست تولیدکننده باشه نه واسطه ها.حذف درج قیمت توسط تولید کننده و دادن اون به واسطه ها باعث میشه قیمت یک جنس در دو مغازه کنار هم یکی نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
آقای وزیر کار بسیار بجایی انجام دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
چرا آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
عملکردش خوب نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
پدر صنعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
الان مدت هاست که فروشگاه های زنجیره ای در حال شکستن قیمت ها و ارزان فروشی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
الان مدت هاست که فروشگاه های زنجیره ای در حال شکستن قیمت ها و ارزان فروشی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
امیدوارم مشکلات هرچه سریعتر رفع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
چکارش دارید طفلک را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
چکارش دارید طفلک را
Iran (Islamic Republic of)
دست پنجه نرم کن بااقتصاد
۲۳:۰۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
نمیدونم چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
مشکل پایه ایه ربطی به این دولت و اون دولت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
من معنی رقابت را نمی فهمم وقتی ۳۴۰ هزار واحد صنفی خرده فروشی مواد غذایی دارای پروانه کسب در کل کشور داریم که باید خرج زن و بچه شون را تامین کنند ولی میدونم.وزیر صنعت و معدن و تجارت, دو قشر زحمتکش را به خاک سیاه نشانده یکی سوپرمارکت یکی خواروبار فروش ها یا بقالی
Iran (Islamic Republic of)
محمد ع
۲۲:۲۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام .واقعا این همه کامنت نشون میده که مردم ما از بی عدالتی و سوء مدیریت بیزارندو حاضر نیستند کسی در حقشون اجحاف کنه-اتحاد ما هموطنان در عدم خرید کالای فاقد قیمت یا مطالبه فاکتور و... مطمئنا موثره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
ایجاد فضای رقابتی ؟ مگه کسبه در حال مسابقه دادن یا ماراتن هستند ؟ این دیگه چه بدعت جدید و سنت نامبارکی است,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
خلایق هرچه لایق خود مردم دوباره به روحانی رای دادن حالا خشک وتر به پای هم میسوزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
ایشون و دیگر اعضای هیات دولت خیلی خوبن!
ماشین های قدیمی و جون سخت را از رده خارج می کنن و ماشین های معتدل بهمون میدن!
مدیران سختکوش رو برمیدارن عوضش مدیران نرم و معتدل میذارن!
پول های زیاد رو برمیدارن و ....
کلا دوستشون دارم. نرم ابکی ان همشون!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
این معمولا حاشیه ساز بوده .آیا وضع مردم متوسط به پایین را درک می کنه !؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۲۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
همه مسولین دولت سر و ته یک کرباسن.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
این کار به نظرماشکال اساسی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام اتفاقا این کار خیلی خوب است چون با قیمت های کاذبی که روی کالا می زنند و تبلیقات دوروغین فروشگاه ها بابت تخفیفات 10تا 50درصدی بهترین کار همین است ولی با نظارت اصولی بر روی اجرا چون قیلا جدول سود فرشگاهها ابلاغ شده و نمی توانند از ان بیشتر سود بگیرنند ولی حالا فروشگاهها همان سود را میگیرند واضافه قیمت مندرج بر روی کالا را به عنوان تبلیغ به مردم منت میگذارند
-
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
عمدی است این کارشکنی ها و تضعیف ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
ماشالا آقا سیانکی
Iran (Islamic Republic of)
Asad
۱۸:۱۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
آقا اینا را ولش!!! یارانه چی شد یارانه را می گم!!! یارانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
وقتی گفته می شود کار مملکت رو دست ادمهای مرفه و راحت طلب ندهید همین است
Iran (Islamic Republic of)
Asad
۱۸:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
آقا اینا را ولش!!! یایارانه چی شد یارانه را می گم!!! یارانه
Iran (Islamic Republic of)
Asad
۱۸:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
آقا اینا را ولش!!! یایارانه چی شد یارانه را می گم!!! یارانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
وقتی سلزمان حمایت از حقوق مصرف کننده خود دولتی باشد و دولت نیز تولید کننده باشد، نتیجه ای غیر از این نخواهد بود. این قانون بسارهای نظارت و احرا نداره و منجر به یک آشفته بازار اساسی خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
بیچاره مردم بایدخودشان به فکرخودشان باشن ازاین مسولین به جزضررچیزی نمیرسدتاحالاقانونی نزاشتن به نفع ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
من همیشه از این نعمت زاده بدم می اومد چقدر این آدم خرابکاری کرد از تاسیس مرکز تجاری ترکیه در تهران بگیر تا خرید کشتی از کره در حالی که ایران کشتی و ناوشکن میسازه و قرارداد خرید 2000واگن از روسیه با وجود واگن سازی اراک و همینطور قراردادهای محرمانه خودروسازی با فرانسه برای تولید خودروهای از رده خارج اون کشور با وجود این همه نخبه علمی در کشور
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
درقانون اساسی کشور هیچ وقت تصمیمات دقیقه نود مسئولین لحاظ نمیگردد وحق وتوی آن برای وزیر بعدی محفوظ است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
این آثاری از کل کارکرد بود....
وزیر اسبق بخشنامه ای هم در خصوص خودرو به هیات وزیران نوشته بود که وزیر جدید فورا (بعد ۵ روز) لغو کرد.
-
ناشناس
۱۷:۱۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
چه بگم از کدامین وزیر ای کاش به فکر مردم بودند جالب اینکه نمایندگان مردم هم فریب خوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
دولت تدددددبیررررر وووووو ننننااااا آااااممممممیییییدددد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۴۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
واگذارتان میکنیم به خود خداوند،چرا که باحذف درج قیمت برای مصرف کننده عملا دست آدم های بی جدان رو برای گرانفروشی باز گذاشته ودرثانی خانواده های آبرو داری که بدون پرسیدن قیمت ونسبت به وسعت مالی خود خرید میکردند دیگر دچار سردرگمی خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
آخه کجای کار به نفع مردم میشه تعزیرات وسازمان مثلا حمایت همینجوریش که کالاها قیمت روش درج میشه نمی تونن کنترل کنن چه برسه به اینکه دیگه قیمت نداشته باشه روی اجناس
آخه وقتی یه چیپس و پفک هزینه در رفته بین 60 تا 70 درصد سود داره برا تولید کننده این چه منطقی هستش که ما می خواهیم بازار رو رقابتی کنیم خیلی به فکر مردم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
سید جمال
۱۶:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
این تصمیم خود نعمت زاده نبوده .این یک نقشه است
Iran (Islamic Republic of)
یک معلم
۱۶:۰۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
شما که حامی همین حضرات بودید ... تحویل بگیرید تدبیر و امید رو !!!
Iran (Islamic Republic of)
سید جمال
۱۵:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
همین وزیر نابلد بود که هی میگفت باید ازخارج مدیر بیاریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
آقای نعمت زاده ،!!توکه ا زاولش هیچ سودی برای مردم نداشتی ؟؟!!این تصمیم آخری چی بود که دادی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
آقای نعمت زاده ،!!توکه ا زاولش هیچ سودی برای مردم نداشتی ؟؟!!این تصمیم آخری چی بود که دادی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
خدا می‌دونه قصد داره با این کارش چه کسانی را میلیاردر کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
مثلا با این کار چه خدمتی به مردم میشه!؟
فضای رقابتی وقتی به وجود میاد که روی اجناس قیمت هست و مردم هر کدوم که قیمت کمتری داره را با توجه به قیمت و معیارهای دیگر مد نظرشون انتخاب می کنند!
حذف قیمت فقط باعث رها شدن خرده فروشی هایی میشه که میخواهند از این طریق به یک نون و نوایی برسند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
وقتی یک .... وزیر شود از این بهتر نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
این کار از نظر من چند تا اشکال دارد:
1- مغازه های کوچک در سطح شهر با توجه به هزینه اجاره مغازه و قیمت هرمنطقه هر قیمتی دلشون بخواد روی جنس تعیین میکنن و هیچ فاکتوری ارایه نمیدهند
2- فروشگاه های زنجیره ای بیشترین سود رو میبرن چون با خرید بیشتر از تولید کننده تخفیف های خوبی میگیرن
3- مردم کم توان بین فروشگاه ها سرگردان و آواره میشوند و باید در صف های طولانی بایستن
4- ایجاد تبانی بین توزیع کنندگان و فروشندگان
5- وجود نداشتن نظارت و بازرسی کافی و ایجاد فساد در بازرسی ها
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۴۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
این کار از نظر من چند تا اشکال دارد:
1- مغازه های کوچک در سطح شهر با توجه به هزینه اجاره مغازه و قیمت هرمنطقه هر قیمتی دلشون بخواد روی جنس تعیین میکنن و هیچ فاکتوری ارایه نمیدهند
2- فروشگاه های زنجیره ای بیشترین سود رو میبرن چون با خرید بیشتر از تولید کننده تخفیف های خوبی میگیرن
3- مردم کم توان بین فروشگاه ها سرگردان و آواره میشوند و باید در صف های طولانی بایستن
4- ایجاد تبانی بین توزیع کنندگان و فروشندگان
5- وجود نداشتن نظارت و بازرسی کافی و ایجاد فساد در بازرسی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
هراتفاقی می افته حقمون هست وقتی فقط بااحساسات نه عقل رییس جمهورانتخاب میکنیم باید تاوانش هم بدیم.....
روحانی براحتی تمام حرفهاشو زیرپاگذاشت توقع دارید وزراش چطورباشن.....
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
از کدوم کشور الگو برداری کردند؟ شاید هم میخوان الگو باشن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
برچسب قیمت میزنن گرون میشه ! برچسب قیمت را بر میدارن گرون میشه! خلاصه هر طرحی میدن آخرش کالا ها گرون میشه ! اکثر مسئولین هم که درآمدشون زیاده و نمیفهمن مردم چی میکشن ! خدا تقاص مردم را ازشون بگیره
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
خوب شد رفتی
Russian Federation
رضا تندرو
۱۳:۳۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
ما که خیری ندیدیم شاید قسمت همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
چی بگم حتما اون لحظه خون به مغزت نرسیده این حرف رو زدی
Saudi Arabia
ناشناس
۱۳:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
هر چی آدم.... تو کشور هست حتماً وزیر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
خدا نگذره ازت پیر مرد یکم بیشتر فکر کن کارت منطقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ۱
۱۲:۴۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
خدا خیرش نده همین جوری مغازه ها به هزار دلیل قیمت روی کالا رو چند برابر میدادن اگه قیمتم نباشه که بیچاره میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
خدا خیرش نده همین جوری مغازه ها به هزار دلیل قیمت روی کالا رو چند برابر میدادن اگه قیمتم نباشه که بیچاره میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
پس این مجلس چطوری صلاحیت اینجور آدمارو تایید کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
این کار در راستای حقوق شهروندی است ؟؟؟
روحانی مچکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
وقتی قیمت ها روی کالا بود مغازه دارها سر مردم کلاه میگذاشتند وای از اون روزی که قیمت روی کالا نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
خدا خیرش نده همین جوری مغازه ها به هزار دلیل قیمت روی کالا رو چند برابر میدادن اگه قیمتم نباشه که بیچاره میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
خدا خیرش نده همین جوری مغازه ها به هزار دلیل قیمت روی کالا رو چند برابر میدادن اگه قیمتم نباشه که بیچاره میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ba
۱۲:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
هیچی دیگه مردم رو بدبخت کردید رفت هم این جوری گرون میدادن حالا دیگه هر جوری دوست دارن قیمت برخودشون میزارن اون موقع که اتکیت داشت گرون بود وای به حال علان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
خدا نگذره از این نالایق ...پیرمرد مدبر!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
باوجود قیمت روی اجناس بعضی شرکتها که اصلا کیفیت ندارن .
Iran (Islamic Republic of)
hosein
۱۱:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
خدا رحم كنه بر قشر متوسط به پايين ، دوباره تورم- دوباره گراني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
خدا نگذره ازت پیر مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
آفرین به این مغزهای متفکر
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۱۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
من نميدونم چرا تمام خرابكاري هاشون رو ميچسبونن به اجراي اقتصاد مقاومتي؟؟؟
Canada
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
این که خیلی کار مسخره ای هستش.....همین آخرهای کارشون هم دست از این دستورها و ابلاغیه مسخره برنمیدارن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
خدا نگذره ازت که خیالات چی می کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
جمع کنید تشکیلاتتونو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
وقتی پست و مقام بین یه عده خاص جابجا میشه نتیجه بهتر ازین نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۱۰:۵۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
اين كار فقط هرج و مرج قيمتها را باعث ميشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
خدا لعنتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
خدا رو شکر فقط همین چهار سال مونده ها بعدش برید پیش نوه هاتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
واقعاااا که ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
فکر کرده همه مثل خودش میلیاردر و چندین شرکت و کارخانه دارند
Japan
مردم ایران به جز خوانواده اش
۱۰:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
خدالعنتش کند
Iran (Islamic Republic of)
رستا
۱۰:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
خدا ما رو از دست مدیران نالایق و غیرمردمی نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۰:۲۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
من کالایی که روش قیمت نخورده باشه رو نمیخرم. اگه مجبور بشم بخرم فاکتورشو مطالبه میکنم. امیدوارم وزیر بعدی بخشنامه قبلی رو کان لم یکن بکنه در غیر اینصورت این وزیر هم مثل قبلیه، فقط ظاهرش عوض شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
هر دم از این باغ بری می رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
بدترین نفرینها نثارت ،وزیر.........
ایکاش ببیند این پیر.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
هر دم از این باغ بری می رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
وقتی میگن دولت اشرافی آقایون ناراحت میشن- ادم بدبختی ،که مقدار کمی پول تو جیبش هست از کجا بفهمه محصولی که میخره از پول تو جیبش بیشتر میشه یا کمتر
۱۲
آخرین اخبار