کارگاه کشوری آموزش پیشگیری از ایدز در شهرکرد

کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز ویژه کارکنان مراکز گذری کاهش آسیب ناشی از این بیماری از ۱۵ استان کشور در شهرکرد آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کارگاه کشوری آموزش پیشگیری از ایدز با حمایت مالی صندوق جهانی مبارزه با ایدز و همکاری اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد در حال برگزاری است.

این کارگاه از روز گذشته دوشنبه ۳۰ مرداد ۹۶ با شرکت ۳۰ نفر از کارکنان مراکز گذری کاهش آسیب ناشی از این بیماری از ۱۵ استان کشور آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

کامبیز محضری مشاور کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور گفت: شیوه‌های چکاپ و نمونه گیری از مبتلایان، تشخیص بیماری، آموزش همتا، مراقبت و درمان افراد مبتلا به ایدز، هپاتیت، غربالگری، بیماری‌های مقاربتی، تزریق ایمن، توصیه به انجام تست، چگونگی انجام تست و رفتار جنسی ایمن‌تر از مباحث این دوره آموزشی است.

وی افزود: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص شناسایی و آموزش به کارکنان مراکز خدمات پیشگیری از ایدز و کاهش آسیب‌های ناشی از این بیماری از اهداف برگزاری این کارگاه بود.

محضری اضافه کرد: ویروس ایدز یا اچ آی وی از طریق فرآورده‌های خونی آلوده، تزریق مواد مخدر با استفاده از سرنگ مشترک، تماس جنسی و یا از طریق مادر به فرزند منتقل می‌گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۴ هزار نفر در کشور مبتلا به ویروس ایدز هستند که این آمار در حال افزایش است.

محضری با بیان اینکه تا پایان سال ۹۴ حدود ۸۴ درصد مبتلایان به بیماری ایدز در کشور را مردان و ۱۶ درصد زنان تشکیل می‌دادند اظهار داشت: امسال آمار زنان به ۳۳ درصد افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/ن

کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز در شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار