کاهش ۹۴ درصدی برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های مازندران

میزان برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌های مازندران از ۳ میلیون مترمکعب به کمتر از ۲۰۰ هزار مترمکعب در سال‌های اخیر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  چنگیز افشار مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به آثار تخریبی برداشت شن و ماسه بر مورفولوژی رودخانه و تاسیسات تقاطعی گفت: در برخی از بازه‌ها رودخانه‌های ما بیش از ۸ تا ۱۰ متر از بستر طبیعی خود آفت و اختلاف ارتفاع پیدا کرد که این امر موجب خسارت سنگین و جبران ناپذیر به انفال عمومی شده بود.

 

وی از بارگذاری رودخانه در بسیاری از بازه‌ها در استان خبر داد و تاکید کرد: نباید به فکر خروج این مصالح از بستر رودخانه بود و باید به رودخانه این فرصت را بدهیم تا به شرایط طبیعی قبلی خود باز گردد.

 

مدیر مهندسی رودخانه و سواحل آب منطقه‌ای مازندران از اعضای کارگروه آب شورای حفظ حقوق بیت المال، انسجام و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی را شرایط لازم حفاظت از انفال عمومی برشمرد.

 

وی افزود: با کمک این دستگاه‌ها به ویژه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی شاهد کاهش جرایم در بخش برداشت شن و ماسه در رودخانه‌ها هستیم.

 

انتهای پیام/آ

 

برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار