انتقاد شدیداللحن مرکل از همکاری صدراعظم پیشین آلمان با روس‌ها

«آنگلا مرکل» شغل جدید صدراعظم پیشین آلمان در شرکت روسی «روس نفت» را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، از شغل جدید «گرهارد شرودر»، صدراعظم پیشین این کشور، در کمپانی روسی روس‌نفت به شدت انتقاد کرد.

دولت روسیه به تازگی، «گرهارد شرودر» را به عضویت در هیئت مدیره شرکت «روس‌نفت» درآورده است. شرودر یکی از دوستان نزدیک «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه است و همواره به دلیل نقض تحریم‌ها علیه مسکو مورد انتقاد است.

مرکل با انتقاد از عضویت شرودر در هیئت مدیره روس‌نفت، اظهار داشت: اگر روزی دنیای سیاست را ترک کنم، هرگز یک پست صنعتی را قبول نخواهم کرد. فکر نمی‌کنم کاری که شرودر انجام داد، چندان طبیعی باشد. اولویت نخست من تمرکز بر انتخابات خواهد بود زیرا مایل هستم یک بار دیگر به عنوان صدراعظم آلمان انتخاب شوم.

شرودر که هیچ ابایی از آشکار کردن دوستی خود با ولادیمیر پوتین ندارد، با قاطعیت از تصمیم خود برای پیوستن به هیئت مدیره روس‌نفت دفاع و رقبای سیاسی‌اش را به تبانی برای انتخاب مجدد مرکل متهم کرده است.

وی هفته پیش اعلام کرد تصمیم وی برای پیوستن به روس‌نفت هیچ آسیبی به حزب سوسیال دموکرات وارد نمی‌کند.

حزب سوسیال دموکرات در اغلب نظرسنجی‌ها حدود 15 درصد از حزب محافظه‌کار دموکرات مسیحی به ریاست مرکل عقب است. به همین دلیل بسیاری از سیاستمداران از حزب سوسیال دموکرات انتظار دارند با احزاب چپ‌گرا یک «ائتلاف بزرگ» تشکیل دهند.

پدر شرودر در جنگ جهانی دوم و در مبارزه با ارتش سرخ شوروی کشته شد. دوستی وی با پوتین و روابط خوبش با روسیه موجب شده او را در آلمان یک دموکرات بی قید لقب دهند.

 

انتهای پیام/

 

صدراعظم آلمان از گرهارد شرودر انتقاد کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار