مسئول بافت تاریخی شهر لار خبر داد:

اتمام مرمت مقبره "مادر نادرشاه افشار" در لارستان

مسئول بافت تاریخی شهر لار از اتمام مرمت اضطراری قبر مادر نادرشاه تا پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خشایار شیبانی مسئول بافت تاریخی شهر لار با بیان اینکه مرمت اضطراری "قلعه اژدهاپیکر" تعطیل نشده است، گفت: پیش از ماه مبارک رمضان این طرح شروع شد که به دلیل تقارن با این ماه مبارک رمضان کار به‌طور موقت به تعویق افتاد.


وی از اتمام مرمت اضطراری برج که شامل کف‌سازی قبر مادر نادرشاه و از بین بردن شعار‌های روی دیوارهاست تا پایان شهریورماه خبر داد و افزود: همچنین درب موقتی نیز برای برج در نظر گرفته‌شده که آن نیز نصب می‌شود.


شیبانی ادامه داد: با توجه به اعتبارات سال ۹۶ و در صورت تخصیص اعتبارات برنامه‌های خوبی جهت مرمت قلعه اژد‌ها پیکر در نظر گرفته شده است.


وی با اشاره به اینکه با توجه به اعتبارات و ایجاد یک برنامه کلی در فاز‌های مختلف قلعه اژدهاپیکر لارستان احیا خواهد شد، ادامه داد: با توجه به اهمیت این مکان نمی‌توان به یکباره کار احیا را صورت داد و باید به‌تدریج و بر اساس برنامه‌ریزی پروژه را اجرایی کرد.


شیبانی در خصوص اعتبارات تعیین‌شده از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی استان فارس برای بازسازی باغ نشاط و خانه‌های تاریخی مؤیدی و محمودی در لارستان اظهار داشت: بازسازی باغ نشاط با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان آغاز و کار اصلاح درختان و محوطه‌سازی ادامه دارد و تا پایان شهریورماه فاز یک کار به پایان برسد.


مسئول بافت تاریخی شهر لار تصریح کرد: عملیات بهسازی و مرمت خانه‌های تاریخی محمودی و مؤیدی نیز بااعتبار ۷۰ میلیون تومان شروع شده و قرار است شهرداری لار نیز همین مقدار اعتبار برای ادامه کار هزینه کند.
انتهای پیام/ر


مرمت مقبره در لارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار