معرفی رشته نوظهور ساواته

ساواته رشته ورزشی نوظهوری که مورد اقبال ورزشکاران و رزمی کاران مازندرانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  ساوات یا بوکس فرانسوی یک هنر رزمی فرانسوی که در آن استفاده از ضربات دست، پا و سلاح‌های سرد آموخته می‌شود.


هنر رزمی ساوات که در ایران با نام ساواته شناخته می‌شود، روشی مشابه کیک بوکسینگ است که در هنگام مبارزه از کفش استفاده می‌شود و این ورزش از ابتدای قرن نوزدهم با نام شوسان و با الهام از بوکس انگلیسی، ولی با تفاوت مشهود در استفاده از ضربات پا پایه‌گذاری شد.


رشد ورزش بوکس و کشتی و مبارزات خیابانی در میانه قرن ۱۸ در نتیجه مستقیم تغییرات اقتصادی و اجتماعی بود که انقلاب صنعتی فراهم ساخت و همزمان در فرانسه روش مبارزات هنر‌های رزمی مشابه مشت زنی انگلیسی به وجود آمد.


حالا این رشته به ایران آمده و مورد اقبال رزمی کاران مازندرانی قرار گرفته است، به طوری که در مدت زمان اندک معرفی این رشته در استان مازندران، بیش از ۱۰۰ هنرجو را زیر پوشش قرار داده است.


این رشته زیرمجموعه یکی از ۴۳ رشته‌های هییت انجمن‌های ورزشی است، انجمنی که سید یاسر سلیم بهرامی سکان داری آن را برعهده دارد و در دو سال فعالیت وی در این استان، بیش از ۳۰ ورزشکار مدال آور را به جامعه ورزشی مازندران معرفی کرده است.


انتهای پیام/آ


علاقندی مازندرانی‌ها به رشته نوظهور ساواته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار