ثبات قیمت در بازارهای نفت و طلا

افزایش تولیدات نفتی آمریکا به ثبات در بازار طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، بهای نفت که روز جمعه با افزایش زیادی همراه بود، به دنبال بیشتر شدن سطح تولید نفت آمریکا، امروز (دوشنبه) با ثبات همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با کاهش یک سنت، به 52 دلار و 70 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 3 سنت افزایش، 48 دلار و 54 سنت در هر بشکه معامله شد. این در حالیست که بهای نفت روز جمعه با 3 درصد افزایش همراه بود.

کارشناسان بر این باورند که بهای نفت به دنبال افزایش تولیدات نفتی آمریکا تحت فشار قرار گرفته است. اما شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» روز جمعه اعلام کرد افزایش تولیدات نفتی آمریکا به زودی با کاهش همراه خواهد بود؛ زیرا برخی شرکت های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به 18 اوت، 5 سکوی حفاری خود را کاهش داده‌اند و تعداد کل این سکوها را به 763 مورد رسانده‌اند.

کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیشتر موافقت کردند توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه در روز را تا مارس 2018 تمدید کنند. اما افزایش سطح تولیدات نفتی آمریکا تلاش این سازمان را بی‌نتیجه کرده است.

از سوی دیگر، افزایش ارزش دلار آمریکا هم به ثابت ماندن بهای طلا منجر شد. بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با کاهش اندک 0.2 درصدی به 1289.40 دلار رسید.

ارزش دلار آمریکا پس از آنکه در معاملات پیشین به پایین‌ترین سطح در 4 ماه گذشته رسیده بود، امروز دوشنبه در بازارهای آسیا با افزایش همراه بود.


انتهای پیام/

 بهای طلا و نفت در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار