مدیر کل راه و شهرسازی فارس خبر داد:

مرمت خانه‌های ارزشمند بافت تاریخی شیراز

خانه‌های ارزشمند بافت تاریخی شیراز تملک و احیا می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فیروز تکاور مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: برای حفاظت، بازسازی، مرمت و تملک خانه‌های دارای ارزش تاریخی در بافت تاریخی شیراز پنج میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.


وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی فارس نیز بحث حفاظت و مرمت آثار تاریخی استان را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار دارد و با تملک این آثار و بنا‌ها در زمینه مراقبت و نگهداری درست و مناسب از آن‌ها گام بر می‌دارد.


تکاور ادامه داد: به منظور حفاظت و مرمت خانه‌های تاریخی، توافق‌هایی با اداره کل میراث فرهنگی استان انجام شده که بر اساس آن بحث تملک، حفاظت، مرمت و بهسازی خانه‌های تاریخی و دارای ارزش توسط راه و شهرسازی و بحث تغییر کاربری و ورود سرمایه گذاران در این بنا‌ها با میراث فرهنگی خواهد بود.


وی اظهار داشت: تملک، حفاظت، مرمت و بهسازی این خانه‌ها تحت نظارت کارشناسان میراث فرهنگی انجام می‌شود.


تکاور بیان کرد: بر خلاف شایعاتی که درباره تخریب خانه‌های تاریخی تملک شده بافت تاریخی مطرح شده، این خانه‌ها به هیچ وجه تخریب نمی‌شود بلکه از آن‌ها حفاظت و نگهداری می‌شود.


مدیر کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: محدوده بافت تاریخی شیراز یک محدوده ارزشمند است و باید با مرمت، احیا و حفاظت از آنها، این محدوده را به مکانی برای حضور و جذب گردشگر تبدیل کنیم.
انتهای پیام/ر


احیا بافت تاریخی شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.